گروه محصولات

عنوان مقاله: موج سوم كار مجازي

گزيده مديريت 141

By Tammy Johns/ Lynda Gratton

نوشته: تامي جونز و ليندا گراتون

ترجمه: عاطفه پاشازاده

در سه موج اصلی تغییر در سی سال اخیر، کارفرمایان و کارکنان سراغ روش‌های جدیدی در کارهای مبتنی بر دانش رفته‌اند. ابتدا، رایانه‌های خانگی و رایانامه منجر به شکوفایی ارتشی از افراد خوداشتغال شد که هم به کارکنان و هم به کارفرمایان انعطاف‌پذیری بیش‌تری می‌داد. بعد، فناوری‌های سیار و تیم‌های کاری جهانی، بدون نادیده‌گرفتن پیشرفت و توسعه شغلی در شرکت‌شان، کارکردن در هر مکان و زمان را ممکن کردند. اکنون، روش‌های جدیدی برای تامین مکان و جوامع مشترک در کنار مجازی‌سازی (انزوای کارمند) بروز کرده است که منجر به افزایش همکاری می‌شود. اکنون، در موج سوم، روش‌های جدیدی برای تامین مکان و جوامع مشترک در کنار مجازی‌سازی (انزوای کارمند) بروز کرده که منجر به افزایش همکاری می‌شود.

نویسندگان مي‌گويند که برای بهره‌برداری بیش‌تر از موج سوم تغییر، کارفرمایان باید در پنج بعد اساسی بازاندیشی کنند: راهبرد ورای طراحی ترتیبات شغلی، مکان انجام کار، سازمان‌دهی جریان کار و روش ارزش‌افزایی توسط هر مشارکت‌کننده، فناوری‌های مورداستفاده در پشتیبانی از دستاوردهای بزرگ‌تر و میزان تناسب ترتیبات استخدام با افراد.

سه موج دگرگونی با سرعت‌هاي مختلف در بخش‌ها و مناطق جغرافيايي به پيش مي‌روند و در جوامع باهم تلفيق مي‌شوند. درك و فهم آن‌كه كسب‌وكار شما چگونه در اين سه موج مشارکت می‌کند، به شما در عطف توجه و منابع برچالش‌ها و فرصت‌هاي درست و اتخاذ تصميم‌هاي عاقلانه درباره‌ فناوري، مدل‌هاي كاري، منابع نخبگان و روش‌هاي افراد كمك مي‌كند.

انصراف از نظر