گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه: مهم ترین نکته در شناسه سازی

گزيده مديريت 115

By Patrick Barwise/ Sean Meehan

نوشته: پاتریک باروایز و سین میهن

ترجمه: علی عیاری

اشتباه است فکر کنیم در دنیای امروز فعالیت‌های کلاسیک بازاریابی موضوعاتی بی‌ربط هستند. بزرگی و سرعت رسانه‌های اجتماعی ضرورت رعایت اصول شناسه‌ها را بیش از پیش مطرح کرده است. به غوغایی فکر کنید که اینترنت در مقابل لپ‌تاپ‌های قابل‌اشتعال شرکت دل به‌وجود آورد. خطر عمده در عدم توانایی شرکت در هم‌گامی با تحولات رسانه‌های اجتماعی است. خطري مشابه، اما كم‌تر آشكار، آن است که مشغول آن‌ها شويد و بنيان‌ها را از ياد ببريد.

شناسه‌ها باید از امکانات رسانه‌های جدید برای ارائه چهار اصل استفاده کنند: ارائه قول‌های شفاف به مشتریان، اعتمادسازی توسط ارائه این قول‌ها، بهبود مستمر آن‌ها و نوآوری دور از انتظار. ویرجین‌آتلانتیک این کار را برای مثال، با قراردادن راهنمایی‌های سفر در صفحه فیس‌بوک خود، برقراری ارتباط سریع با مخاطبین از طریق توییتر، ایجاد سیستم تاکسی اشتراکی برای تقویت شناسه شرکت و ایجاد وب‌سايت وی‌تراولد.کام انجام دادکه محلی برای تبادل داستان‌ها، اطلاعات و توصیه‌های سفر بود.

شرکت‌ها از تعامل مشتریان با رسانه‌های اجتماعی باید برای شناسایی دیدگاه‌های آن‌ها استفاده کنند و در پی افزایش فروش نباشند. از سرعت و پوشش این رسانه‌ها برای افزایش شهرت شناسه خود استفاده کنند و قوانین نانوشته دنیای مجازی را به‌دقت رعایت کنند.

انصراف از نظر