گروه محصولات

عنوان مقاله: راهبرد و رفاقت: مهارت در راهبری واسط ها

گزيده مديريت 157

By Benjamin Edelman

نوشته: بنجامین ادیمان

ترجمه: دکتر کمیل رودی

گستره و برد یک پلتفورم، کم‌تر از آن است که معمولا به‌نظر می‌رسد.

کم‌وبیش همه خرده‌فروشان چشم به گوگل دارند تا مشتریان را به آن‌ها معرفی کند و کم‌تر تولیدکننده‌ای را می‌توان یافت که محصولاتش را در آمازون نفروشد. اما اینان و دیگر پلتفورم‌های بزرگ، سهم نامتناسبی از ارزشی را به‌دست می‌آورند که یک شرکت می‌آفریند: یک برنامه کاربردی (اپ) از ای.‌تیوینز بخرید و اپل، سی درصد از آن را خواهد گرفت. نویسنده، با معرفی چهار راهبرد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وابستگی خود را به پلتفورم‌های قدرتمند کاهش دهند.

از نیاز پلتفورم‌ها برای جامعیت بهره ببرید. پوشش قدرتمند امریکن‌ایرلاین بر مسیرهای اصلی، حضور آن را در سایت مسافری کایاک ناگزیر کرده؛ زیرا از ارزشی که کایاک ارائه می‌کند، جدایی‌ناپذیر است. در نتیجه، امریکن‌ایرلاین از موضع بهتری مذاکره می‌کند.

تبعیض را شناسایی و در برطرف کردن آن بکوشید. افکار عمومی شکایت دارند ای.بِی برای تامین‌کنندگانی که در سایت آن تبلیغ کنند، در جست‌وجوها، برتری در نظر می‌گیرد. ای.بی مجبور شده سیاست عکس آن را اتخاذ کند.

پلتفورم جایگزین ایجاد کنید. زمانی که مووی‌تیکت نزدیک به تسلط بر فروش برخط و تلفنی بود، ریگال اینترتینمنت و دو زنجیره بزرگ سینمایی دیگر، فانداگو را راه انداختند.

مستقیم‌تر دادوستد کنید. مردمی که غذای بیرون را از طریق پلتفورم‌های برخط مانند فودلر و گروب‌هاب سفارش می‌دهند، از پیش، رستوران خود را انتخاب کرده‌اند. رستوران‌هایی که مستقیم معامله می‌کنند، می‌توانند از این پلتفورم خارج شوند.

انصراف از نظر