گروه محصولات

عنوان مقاله: منطق پنهان‌سازي نوآوری

گزيده مديريت 142
By Paddy Miller/ Thomas Wedell Wedellsborg
نوشته: پدی میلر و توماس ودل ولدسبورگ
ترجمه: دكتر احمد عيسي‌ خاني

عرصه عمومي شرکت می‌تواند مکان خطرناکی برای ایده‌های نو و اثبات‌نشده باشد.

شما ایده‌ای برای پروژه‌اي نوآورانه دارید که مي‌تواند تاثیر چشمگیری بر کسب‌وکارتان داشته باشد. اما احتمال می‌دهید ایده شما با مقاومت درون‌سازمانی روبه‌رو شود: اگر موفق شود، وضع موجود را دگرگون خواهد کرد و اگر بخواهید آن را طبق روال پروژه‌های جدید پیش ببرید به احتمال زیاد سایر بخش‌های سازمان تلاش خواهند کرد در میانه راه آن را ساقط کنند. پس گام بعدی شما چیست؟

پاسخ متعارف این است که از مدیریت ارشد حکم بگیرید. اما این استراتژی مخاطرات خاص خود را دارد. مدیران‌عامل بسیاری از شرکت‌های بزرگ در معرض آتش‌بار مستمر ایده‌هایی برای پروژه‌های جدید هستند که اغلب به بررسی پنج‌دقیقه‌ای همراه با جواب «نه» منتهی می‌شوند. حتا اگر بتوانید حمایت مدیران ارشد را کسب کنيد، عرصه عمومي شرکت می‌تواند محل خطرناکی برای ایده‌های جدید و اثبات‌نشده باشد.

نویسندگان مقاله، پدی میلر و توماس ودل‌ودلسبورگ، برای نجات ایده شما از موانع آغازین، روشی متفاوت پیشنهاد می‌کنند: نوآوری پنهان. آن‌ها توضیح می‌دهند که چگونه خارج از رادار (پنهانی) ایده خود را تقویت کنید. اين‌كار مستلزم رویارویی با چهار چالش کلیدی است: متحدانی پیدا کنید که می‌توانند هنرمندانه از شما حمایت کنند؛ ادله‌اي براي مفهوم خود تهيه کنید؛ بي‌صدا به منابع مالی دسترسی پیدا کنید؛ و یک داستان اصلی برای منحرف‌کردن توجهات اولیه از ایده خود تدوین کنید.

انصراف از نظر