BY Kevin Evers
نوشته: کوین اورز
ترجمه: آیسان خلیلو
قسمت پلید ترغیب موضوع تحقیق فلسفی از زمان ارسطو بوده است، کسی که پیروان یونانی خود را از خطرات کور شدن توسط جاذبه و شخصیت فرد برحذر میداشت. او از مخاطبان خود میخواست تنها بر حقایق بحث تمرکز کنند تا از بازیچه قرار گرفته شدن احساسی دوری ورزند. پس از گذشت دو هزار سال، هنوز این پند درست است. اما اجازه دهید صادق باشیم: ما شاگردان بدی هستیم. مهم نیست چه مقدار تلاش کردیم تا بیطرف بمانیم، اما توسط کمپینهای زیرک تبلیغاتی، ارائههای زرقوبرقدار، وعدههای پرقدرت و نمایندههای فروش خوشبرخورد، همکاران، شرکا و داوطلبان شغل که ایدههای بد را عالی جلوه میدهند، گمراه شدیم. اما جای امیدواری هست. گرچه بیشتر کتابها و تحقیقات روی ترغیب در جهت کمک به افراد به سمت تبدیلشدن به حامیان بهتر متمرکز است، اما همچنان اهداف معکوسی را دنبال میکنند: آموزش به خوانندگان در خصوص اینکه چگونه از بازیچهشدن دوری کنند. اگر کمی زمان برای درک حقههای تجاری و چرایی حساس بودن زیاد نسبت به آنها صرف کنیم، میتوانیم یاد بگیریم چگونه از خود دفاع کنیم.