گروه محصولات

عنوان مقاله: معرفی كتاب

گزيده مديريت 53

 By Ben Gerson

نوشته: بن گرسون و جان لندرای

ترجمه: بهمن جمشیدی

با استناد به گزارش دلوییت.اند.تاچ، درآمد شركت گوگل طی پنج سال آغازین چهارصدهزار
 درصد بیش‌تر شده است. چنین رقم هنگفتی فقط با شجاعت كارآفرینی سرژی برین و لاری پِیج (دانش‌آموختگان دانشگاه استانفورد و بنیان‌گذاران هنوز هم جوان گوگل) تفسیر می‌شود. با این حال، «جست‌وجو» به شكلی منطقی بیش از آن‌چه بر شخصیت‌ها تاكید كند، بر فناوری به‌سرعت در حال تكامل و ابتكاری كه اینترنت را برای استفاده همگان گسترده است، تاكید دارد. این فناوری به شركت‌ها كمك می‌كند به این سوال كه آیا هزینه‌های بازاریابی آن‌ها نتایج موردنظر را ایجاد كرده یا نه، پاسخ دهند.

باتل (یكی از بنیان‌گذاران مجله وایرد) در بازخوانی مختصری از تاریخچه موتورهای گوگل خاطرنشان می‌كند، پیش‌تر تعداد لینك‌‌ها یا اتصال‌های «از» یك سایت ارزشمند بود (مانند مدل موتورهای جست‌وجوی آلتاویستا، اكسایت و غیره) در حالی كه امروزه تعداد اتصالات «به» یك سایت (مبنای رتبه‌بندی گوگل) مهم‌تر و ارزشمندتر است. نویسنده آینده‌نگرانه خاطرنشان می‌كند سیستم گوگل اساساً همان سیستم دانشگاهی است. هر اندازه كه مراجعه و اتصال به یك وب سایت بیش‌تر باشد، نفوذ آن بیش‌تر می‌شود (در رتبه‌بندی صعود می‌كند) و در نتیجه، احتمال بیش‌تری دارد مجدداً در معرض دید قرار گرفته و به آن مراجعه شود. 
انصراف از نظر