ترجمه: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد
در چالش پیوستن به دنیای دیجیتال، بیشتر مدیرانعامل از کوتاهی خود ناآگاهند.
با گذشت ربع قرن از انقلاب دیجیتال، هنوز بسیاری از شرکتها در تصمیمگیری برای صرف منابع ارزشمند در حوزه توانمندیهای دیجیتال با خود در کشمکش هستند. در همان حال، مشتریانی که سخت با روند ترکیب دنیاهای فیزیکی و دیجیتال خو گرفتهاند، از این کار شرکتها در شگفتند.
نویسنده مقاله و همکاران او در شرکت بِین.اند.کامپانی، با صدها شرکت در سراسر جهان کار کردهاند که در تلاش هماهنگی با فضای بهسرعت در حال دگرگونی دنیای کسبوکار هستند. او مینویسد، بسیار از صنایع همچنان در گامهای نخستین تحولی هستند که میتوان فیزیکی دیجیتال نامید. بزرگترین مشکل آنها بیتجربگی در این زمینه است. با استفاده از پژوهش بِین از رفتار رهبران بیست صنعت فراملیتی در این زمینه، پنج قاعده بیرون کشیده که در حل مسئله یاریگر هستند: 1) راهبردهای خود را بر پایه آمیزش دنیاهای فیزیکی و دیجیتال برگزینید. این امر میتواند به امتیاز رقابتی شما تبدیل شود. 2) با تجربههای مشتریان رابطه برقرار کرده و این رابطه را تقویت کنید. 3) راه و روشهای خود در برخورد با نوآوری را دگرگون کنید. 4) جدایی سازمانی بخشهای فیزیکی و دیجیتال امری موقتی است. 5) یک تیم رهبری برجسته فیزیکی-دیجیتال بیافرینید که مدیرعامل هم عضو آن باشد. بانک کامانولث استرالیا، نایکی، دیزنی و بِربِری از شرکتهایی هستند که کوشش آنها در این زمینه نتایج شگفتانگیزی داشته است.