گروه محصولات

عنوان مقاله: مصورسازی کارامد داده‌ها

گزيده مديريت 181

By Scott Berinato

نوشته: اسکات بریناتو

ترجمه: سعیده رجائی هرندی

تا چندی پیش، توانایی مصورسازی هوشمند داده‌ها (یا دیتاویز) مهارت اضافی خوبی برای مدیران طراحی و داده‌کاوی بود. اما اکنونْ مهارت لازم برای همه مدیران است، زیرا اغلب تنها راه فهمیدن کاری است که انجام می‌دهند. تصمیم‌گیری به‌طور فزاینده‌ای متکی بر داده‌ها می‌شود که با سرعت و حجم شگفت‌آوری تولید می‌شوند و به همین خاطر، خلاصه‌سازی ضروری شده است. به لطف اینترنت و تعداد روبه‌رشدی از ابزارهای مقرون‎به‌صرفه، مصورسازی در دسترس همگان است، اما این سهولت می‎تواند منجر به نمودارهایی باشد که تنها قابل‌قبول یا حتا ناموثر هستند. بریناتو می‌نویسد، شما تنها با پاسخ به دو سوال می‌توانید خود را برای موفقیت آماده کنید: اطلاعات مفهومی هستند یا داده‌محور؟ و آیا من چیزی را ابراز می‌کنم یا کشف؟ او خوانندگان را به فرایند ساده شناسایی هدایت می‌کند که ممکن است از چهار شکل مصورسازی برای دستیابی موثرتر به اهداف استفاده کنند: ترسیم ایده، خلق ایده، کشف بصری یا مصورسازی روزانه داده‌ها. این مقاله برگرفته از کتاب به‎تازه منتشره نویسنده، «نمودارهای سودمند: راهنمای اچ.بی.ار برای ایجاد تصاویر دقیق‌تر و متقاعدکننده‌تر از داده‌ها» است.

انصراف از نظر