گفتگو با خانم تبسم لطیفی کارآفرین و موسس استارت آپ مامانپز
«استارتآپ» یا همان ایدههای نوپایی که در قالب مدلهای موفق کسبوکار مطرح هستند، عمر زیادی ندارند، اما با این پیشینه کم توانستهاند جایگاه خوبی را در اقتصاد به خود اختصاص دهند. استارتآپها بهطور معمول ایده محور هستند و میتوانند در هر شکلی ایجاد شوند. استارتآپها در واقع راهکارهایی خلاق و نوآورانه هستند بر مبنای ایدههایی برای برطرف کردن مشکلات موجود در جامعه. اینگونه کسبوکارهای نوپا اغلب رشد سریعی دارند و با تکنولوژی و فناوری اطلاعات پیوند دارند. راهاندازی یک استارتآپ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایدهآل و پایدار به منظور دستیابی به رشد برقآسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است. این روزها در ایران نیز استارتآپها مورد توجه قرار گرفته است. بهطوریکه افراد و شرکتهای بسیاری هستند که در صورت مقبول بودن طرح درصدد حمایت از این کسبوکارهای نوپا برمیآیند. بررسی فعالیت استارتآپها در ایران به این نکته ظریف صحه میگذارد که عمر مفید این کسبوکارهای نوپا بسیار کوتاه است. راهاندازی یک استارتآپ شاید چیزی بیشتر از داشتن ایده باشد. یکی از مشکلات پیش روی علاقهمندان کمبود منابعی است که تجربه استارتآپها موفق و حتا ناموفق را در بر داشته باشد. ازاینرو در این شماره فرصتی دیگر فراهم شد تا با خانم تبسم لطیفی موسس یکی دیگر از استارتآپها موفق ایران در مورد استارتآپ مامان¬پز و تجربیات ایشان از شروع کسب¬و¬کار دیجیتالی که ایجاد کردهاند، گفتگو کنیم.