By Thomas A.Stewart/ Louise OBrien
نوشته: توماس استوارت
ترجمه: غلامحسن خانقايي
هاینریش فونپییرر، مدیرعامل زیمنس، در دوران دوازدهساله سكانداری خود، تحول بزرگی را در این شركت تدوین و اجرا كرده است. تبدیل این تندیس آلمانی از یك غول صنعتی دارای فناوری باشكوه به یك شركت چندملیتی فرز و چابك و منضبط، با چالشهای بزرگی همراه بوده است.
از سال 1992 تاكنون، زیمنس سبد كسبوكاری خود را نوسازی كرده، نفوذش را به 192 كشور گسترش داده و در سطح جهانی، بهعنوان یكی از شركتهای رقابتی و برخوردار از مدیریت كارامد به رسمیت شناخته شده است. در این مصاحبه كه توسط توماس استوارت، ویراستار و لوییز اوبریان، مشاور ویراستاری هاروارد بیزنس ریویو انجام شده، فونپییرر در مورد الزامات تحول و تغییر فرهنگ و نحوه برداشتن موانع تاریخی زیمنس صحبت میكند. او درباره نوسازی سبد كسبوكاری (پورتفولیو)، درسهایی كه از رقابت با جنرالالكتریك آموخته و مزایا و معایب اروپاییبودن در مقایسه با امریكاییبودن، سخن میگوید. وی در مورد آغاز واقعی جهانیسازی بعد از ویرانی دیوار برلین و نیاز تازه زیمنس به تغییر و تحول برای مقابله با فشارهای قیمتی همه كسبوكارهایش صحبت میكند. همچنین در مورد بزرگترین چالش جانشین خود (بهویژه چالش چین) سخن میگوید.