گروه محصولات

عنوان مقاله: مصاحبه : متحول كردن غول صنعتی

گزيده مديريت 47

By Thomas A.Stewart/ Louise OBrien

نوشته: توماس استوارت

ترجمه: غلامحسن خانقايي

هاینریش فون‌پی‌یرر، مدیرعامل زیمنس، در دوران دوازده‌ساله سكانداری خود، تحول بزرگی را در این شركت تدوین و اجرا كرده است. تبدیل این تندیس آلمانی از یك غول صنعتی دارای فناوری باشكوه به یك شركت چندملیتی فرز و چابك و منضبط، با چالش‌های بزرگی همراه بوده است.

 

از سال 1992 تاكنون، زیمنس سبد كسب‌وكاری خود را نوسازی كرده، نفوذش را به 192 كشور گسترش داده و در سطح جهانی، به‌عنوان یكی از شركت‌های رقابتی و برخوردار از مدیریت كارامد به رسمیت شناخته شده است. در این مصاحبه كه توسط توماس استوارت، ویراستار و لوییز اوبریان، مشاور ویراستاری هاروارد بیزنس ریویو انجام شده، فون‌پی‌یرر در مورد الزامات تحول و تغییر فرهنگ و نحوه برداشتن موانع تاریخی زیمنس صحبت می‌كند. او درباره نوسازی سبد كسب‌وكاری (پورتفولیو)، درس‌هایی كه از رقابت با جنرال‌الكتریك آموخته و مزایا و معایب اروپایی‌بودن در مقایسه با امریكایی‌بودن، سخن می‌گوید. وی در مورد آغاز واقعی جهانی‌سازی بعد از ویرانی دیوار برلین و نیاز تازه زیمنس به تغییر و تحول برای مقابله با فشارهای قیمتی همه كسب‌وكارهایش صحبت می‌كند. هم‌چنین در مورد بزرگ‌ترین چالش جانشین خود (به‌ویژه چالش‌ چین) سخن می‌گوید.

در میان همه این مباحث، او بر اهمیت كاركنان تاكید می‌كند: «همه ما در مورد كاركنان صحبت می‌كنیم و آن را مهم‌ترین نیروی تولیدی خود می‌نامیم، ولی در عمل، چه كسی واقعاً از كاركنان مراقبت می‌كند؟... ما به پشتیبانی آن‌ها نیازمندیم و تحمل وضعی را نداریم كه در آن مقبولیتی نزد كاركنان خود نداشته باشیم.»
انصراف از نظر