گفتگو با اقاي مسعود ناصري مدیر موزه عروسکهای ملل
در دنیای امروز از کارآفرینی بهعنوان موتور محرک اقتصاد و پیشرفت جامعه یاد میشود. چارچوبها و بحثهای رایج و غالب در کارآفرینی همه مبتنی بر کارآفرینی صنعتی است. اما از آنجایی که سایر بخشها ازجمله فرهنگ و هنر مشخصات و ویژگیهای متفاوتی دارند، نمیتوان بحثهای رایج کارآفرینی صنعتی را به فعالیتهای مرتبط در این حوزهها تعمیم داد. از اینرو مدلهای دیگری از کارآفرینی همچون کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی فرهنگی مطرح شدهاند. کارآفرینی فرهنگی فرآیند ایدهپردازی و شناخت فرصتها و راهاندازی کسبوکارهای فرهنگی است در راستای احیای ارزشهای فرهنگی موجود و دلخواه. متاسفانه در ایران به موضوع کارآفرینی فرهنگی چندان بها داده نشده است و اینگونه فعالیتها با چالشها و مشکلات بسیاری مواجه هستند. در این شماره از مجله گزیده مدیریت فرصتی فراهم شد با آقای مسعود ناصری دریایی در خصوص یکی از معدود پروژههای کارآفرینی فرهنگی به نام موزه عروسکهای ملل گفتگو کنیم