گروه محصولات

عنوان مقاله: مصاحبه: تجهیز روش هاي سنتي با فن آوری پیشرفته: مصاحبه با مدیرعامل سی بل سیستمز، تام سی بل

گزيده مديريت 8

By Bronwyn Fryer

نوشته: برون وین فرایر

ترجمه: غلامحسین خانقایی

شركت‌ها به طور فزاينده‌اي متوجه رابطه بين رضايت مشتري و شاخص‌هاي اصلي عملكرد خود مي‌شوند. بسياري از آنها به منظور اخذ كمك براي اداره اين روابط به سوي شركت سي‌بل سيستمز و نرم‌افزارهاي آن روي آورده‌اند. اين شركت جوان در بازار شديداً رو به رشد نرم‌افزارهاي كاربردي، داراي موقعيتي رهبري است. ولي به نظر تام سي‌بل، بنيانگذار، رييس هيات‌مديره و مديرعامل سي‌بل سيستمز، آنچه كه اهميت دارد و موجب موقعيت برتر اين شركت شده در رضايت مشتري نهفته است و نه سازوكار و روش خاص شركت‌‌هاي الكترونيكي. سي‌بل كاملاً اتو كشيده، مخالف روش و فرهنگ مديريتي آزاد و بدون قيد و بند حاكم بر بسياري از شركت‌هاي سيليكون‌ولي است. او كه قبلاً مديرعامل شركت گين تكنالاجي و يكي از مديران اجرايي شركت اوراكل بوده، معتقد به برتري مشتري بر فن‌آوري و انضباط بر تاثيرگذاري است. در اين مصاحبه كه در محل دفتر مركزي شركت در سان ماتئوي كاليفرنيا انجام شده، وي به توضيح اين مطلب مي‌پردازد كه چگونه تمركز و تاكيد صددرصد بر رضايت مشتري موجب موفقيت آن شركت شده است.

 او در مورد پايبندي بدون خدشه سازمان تحت مديريت خود به ارزشهاي محوري آن (تعهد عميق به تامين رضايت مشتري؛ عملكرد مالي مسئولانه كه موجب ايجاد يك شركت با نقدينگي مثبت در يك صنعت متشكل از شركت‌هاي تجارت الكترونيكي با نقدينگي منفي شده و اصرار بر عملكرد كاملاً حرفه‌اي) صحبت مي‌كند. به گفته او، تفكري كه بر طبق آن، با لباس جين و تي‌شرت به استقبال مديرعامل يك موسسه بزرگ مالي كه اخيراً از مونيخ وارد شده، مي‌روند، غيرقابل قبول و مردود است.

سي‌بل سيستمز ايده جنگ با رقبا را مردود مي‌شمارد و در مقابل آن، به گفته آقاي سي‌بل، اين شركت به ايجاد يك نظام همزيستي و مشاركت اقدام كرده كه به آن امكان مي‌‌دهد تا سيستم‌هاي خود را با محصولات نرم‌افزاري ساير شركت‌ها تقويت و يكپارچه كرده و در نهايت، به راحتي و آسايش بيشتر مشتري نهايي دست يابد. در واقع، به گفته آقاي سي‌بل، مهم‌ترين وظيفه يك مديرعامل شناخت نيازهاي مشتري و تامين آن است.

انصراف از نظر