By Julia Kirby
ترجمه: غلامحسین خانقایی
زمانی كه به یو.پی.اس فكر میكنید، چه چیزی به ذهنتان میآید؟ به احتمال زیاد، تصویر تعداد زیادی خودروهای وَن قهوهای تحویل كالا. ولی این شركت 30 میلیارد دلاری چیزی بسیار گستردهتر و فراتر از یك شركت حمل و تحویل بستههای پستی است. این شركت از زمان تاسیس خود در سال 1907 به طور مرتب به توسعه قلمروی جغرافیایی كار خود، خدمات قابل عرضه و ماموریت خود در ارائه خدمات بهتر به یك بازار در حال تغییر پرداخته است.
در این مصاحبه، جیم كلِی، مدیرعامل شركت (كه 37 سال پیش كار خود را در یو.پی.اس به عنوان یك راننده شروع كرد) بدون تكلف به بیان چالشهای رودرروی رشد و توسعه چنین شركت عظیم و جاافتادهای میپردازد. او از تمركز یو.پی.اس بر توسعه بینالمللی كار خود سخن میگوید: «بقیه دنیا فرصتهای رشد و توسعه بیشتری را در اختیارمان میگذارد، برای اینكه راه درازی را تا رسیدن به وضعیت فعلی كسبوكار خود در ایالات متحده باید در این بازارها طی كنیم.» او همچنین در مورد چگونگی انتخاب رشتههای شغلی جدید توسط یو.پی.اس سخن میگوید. به گفتة كِلی، یو.پی.اس به منظور جلوتر رفتن مجبور به بازآفرینی ماموریت سازمانی خود شده است. ماموریت جدیدی كه یو.پی.اس را قادر میسازد به تجارت جهانی، نه از طریق صِرف تحویل بستههای پستی، بلكه با تسهیل جریان جهانی اطلاعات و پول نیز كمك كند.