گروه محصولات

عنوان مقاله : مشکل کثرت محصول

گزيده مديريت 193

By Martin Mocker/ Jeanne Ross
نوشته: مارتین ماکر و ژان راس
ترجمه: غزاله احمدزاده
نوآوری اغلب به‌عنوان موتور رشد دیده می‌شود، اما بخش تاریکی هم وجود دارد: نوآوری مدیریت‌نشده اغلب به پیچیدگی مفرط کسب‌وکار در زنجیره تامین، فروش و بازاریابی، توسعه محصول، فناوری‌اطلاعات و فرایندهای اداری منجر می‌شود که نتیجه آن، هزینه‌های بالاتر و مشکلات برای مشتریان و کارمندان است. هر دفعه که از مشتریان درخواست می‌شود اطلاعات مشابهی را دوبار در سیستم وارد کنند، تجربه‌های ناهماهنگی در هنگام تعامل با بخش‌های مختلف کسب‌وکار داشته باشند یا مجبور می‌شوند با افراد گوناگونی برای انجام کاری تماس بگیرند، همه این‌ها به شرکت آسیب می‌زنند. هر دفعه که کارمندان نمی‌توانند به اطلاعات مهم دست پیدا کنند یا تصمیم‌گیری‌هایشان توسط سیلوها خنثی می‌شوند شرکت صدمه می‌بیند. نوآوری بیش از حد حتا می‌تواند یک کسب‌وکار را نابود کند.
نویسندگان سه رهنمود را پیشنهاد می‌کنند: تمرکز روی ترکیب محصول به جای کثرت محصول. اطمینان حاصل کنید توسعه‌دهندگان محصول در تماس نزدیک با کارمندان رودررو با مشتریان هستند. هدف خود را هم طوری تعریف کنید که هدایتگر تصمیم‌گیری باشد.

انصراف از نظر