گروه محصولات

عنوان مقاله: مشکل اکوسیستم‌های موروثی

گزيده مديريت 186

By Maxwell Wessel/ Aaron Levie/ Robert Siegel

نوشته: مکسول وسل، آرون لیوی و رابرت سیگل

ترجمه: نازنین وارسته

در عصر دیجیتال، نرم‌افزار به نو‌آورانی هم‌چون اوبر و تسلا امکان‌داده تا اطلاعاتی حیاتی درباره مشتریان جمع‌آوری ‌کرده و محصولاتی انقلابی برای خدمت به آن‌ها خلق‌ کنند. در عین حال، بسیاری از حاکمان بازار که دارای منابع غنی هستند، برای ایجاد روابط دیجیتال با مشتریان با مشکل مواجه‌اند. دلیل آن تا حدی به‌خاطر دشواری تغییر مدل‌های جا‌افتاده کسب‌و‌کاری آن‌هاست. اما نویسندگان مقاله به یک بازدارنده دیگر اشاره‌ می‌کنند: چنین تغییری در بالا و پایین زنجیره ارزشی عواقب متعددی خواهد داشت.
نویسندگان توضیح می‌دهند که شرکت‌های نوپای موفق، فقط اطلاعات را جمع‌آوری و به‌شکل موثر استفاده نمی‌کنند؛ آن‌ها هم‌چنین از سنت اتکا بر شرکای بیرونی برای تامین‌ ورودی‌ها و توزیع و خدمات‌دهی جدا‌ شده‌اند. این شرکت‌ها تعداد بیش‌تری از فعالیت‌ها را داخل شرکت نگه ‌می‌دارند (که بخش مهمی از راه‌اندازی یک نوآوری است). اما اگر حاکمان بازار همین ‌کار را در تلاش‌های خود برای استفاده‌ از تکنولوژی دیجیتال کنند، روابط طولانی‌مدت خود با تامین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و دیگر همکاران را در معرض خطر قرار خواهند‌ داد.
برای راهبری در این دنیای جدید، نویسندگان به مدیران شرکت‌های سنتی پیشنهاد می‌دهند درباره روند‌های کلانی فکر‌ کنند که صنعت ایشان ‌را در آینده شکل خواهند‌ داد، روی یک استراتژی دیجیتال برای بر‌آورده‌کردن نیازهای مشتریان در طولانی‌مدت توافق‌کنند و مقیاس‌های بهتری برای پایش پیشرفت ایجاد‌ کنند. حاکمان بازار هم‌چنین باید برای شرکای خود موقعیت‌های کسب‌وکاری تازه خلق کنند تا همه از اکوسیستم جدید سود ببرند.

انصراف از نظر