گروه محصولات

عنوان مقاله: مشتری در دنیای نو : درک مصرف کننده پس از رکود

گزيده مديريت 99

By Paul Flatters/ Michael Willmott

نوشته: پل فلاترز و مايكل ويلموت

ترجمه: دكتر احمد روستا

رفتار مصرف‌کنندگان پس از برون‌رفت از این رکود چگونه خواهد بود؟ هرچند رکودها از نظر ریشه، عمق و مدت با یک‌دیگر تفاوت دارند، اما می‌شود با درک رفتارها و انگیزه‌ها در رکودهای پیشین و تحلیل روندهای موجود، می‌توان نحوه واکنش مصرف‌کنندگان را پیش‌بینی کرد. فلاترز و ویلموت رد هشت روند را از موقع شروع رکود و در ادامه در دوره بهبود پی گرفته‌اند.

 تحلیل آن‌ها مصرف‌کنندگان جدیدی را به‌تصویر می‌کشد که طالب سادگی در محصولات و خدمات هستند؛ در تصمیم‌های خرید خود رعایت اخلاقیات هیات‌مدیره را هم لحاظ می‌کنند؛ به دنبال صرفه‌جویی خودخواسته (حذف هزینه‌های غیرضروری) هستند؛ به‌سرعت از یک محصول به محصول دیگر رو می‌آورند؛ مصرف سبز را نه به‌خاطر تجملات بلکه برای کاهش اتلاف منابع انجام می‌دهند و از صرف اوقات فراغت با ورزش‌های افراطی و تفننی دوری کرده و به تفریحات سالم و اصیل می‌پردازند.
 نویسندگان می‌گویند، مصرف‌کنندگان جوان امروزی، همانند پدربزرگ‌هایشان که دوران «رکود بزرگ» را پشت سر گذارده‌اند، تحولی دایم را با رسیدن به بلوغ در یک دوران بد اقتصادی تجربه خواهند کرد.
انصراف از نظر