گروه محصولات

عنوان مقاله: مساله غامض بازار جدید

گزيده مديريت 219

By Rory McDonald/ Kathleen Eisenhardt

نوشته: روری مکدونالد و کاتلین آیزنهارت

ترجمه: دکتر مهسان زارع

در صنایع در حال ظهور، قواعد معمول استراتژی کاربرد ندارند.

بازارهای جدید مانند کرم ‏چاله‏‌های علمی‏ تخیلی هستند که در آن‏ها قواعد متعارف زمان و مکان کاربرد ندارند. هنگامی ‏که یک بازار به ‏تازگی ایجاد می‏‌شود، نیروهای رقابتی به‏ صورت دائم در حال تغییر هستند، معلوم نیست مشتریان واقعی چه کسانی هستند و استراتژی‏ های مرسوم سنتی منطقی به‏ نظر نمی‏‌رسند. چگونه می‏‌توان در این محیط پیوسته در حال تغییر به موفقیت رسید؟
در طی دو سال گذشته، دو استاد مدرسه ‏کسب‏‌وکار با کارآفرینان و نوآوران شرکت‌‏ها در رشته‏ های جدید مانند ژنتیک، واقعیت افزوده و فینتک مصاحبه کرده‌اند. آن‏‌ها دریافتند موفق‏‌ترین شرکت‏‌ها از روشی به نام بازی موازی استفاده می‌‏کنند و جهان را مانند کودکان کشف و آزمایش می‏‌کنند. به جای ‏این‏که بر تمایز ‏کسب ‏وکارهایشان تمرکز کنند، آن‏چه دیگران در صنعت انجام می‌‏دهند را رصد می‏‌کنند و از ایده‌های آن‏ها اقتباس می‏‌کنند. بعد از آزمایش‏‌های بی‌‏وقفه، به یک چارچوب خاص برای خلق ارزش متعهد می‌‏مانند. اما به جای ‏این‏که به ‏سرعت شروع به بهینه‏ سازی آن کنند، آن را با به حال خود باقی می‌‏گذارند و مکث و نظاره می‏‌کنند و منتظر می‏‌مانند. در عین این‌‏که بینش‏های پیش‏آمده را جمع‏ آوری می‏‌کنند و بازار شروع به استقرار می‌‏کند، مدل ‏کسب‌وکار خود را ذره ‏ذره اصلاح می‏‌کنند.

انصراف از نظر