نوشته: فرد حسن
مدیرانی که بیشترین مسئولیت را در موفقیت یا شکست یک شرکت دارند دست بر قضا همانهایی هستند که مدیرعامل، کمترین زمان ممکن را با آنها صرف میکند: مدیران خطمقدم، مانند سرپرستان کارکنان، رهبران تحقیقوتوسعه یا تیمهای فروش، مدیران رستورانهای زنجیرهای یا مراکز تماس. چنین امری به اعتقاد فرد حسن (مدیرعاملی که خود تحولات بنیادینی را در شرینگپلا و فارماسیا رهبری کرده و هماکنون یک مشاور ارشد در واربورگپینکاس است) یک اشتباه است.
در این مقاله، حسن استدلال میکند که تعاملات منظم گروهی و انفرادی با مدیران خطمقدم در پیادهسازی استراتژی سازمانی نقشی بهسزا دارد و چرخه بازخورد مهمی را فراهم میکند که به مدیرعامل امکان میدهد در جریان آخرین تحولات کسبوکار خود قرار گیرد.
او توصیههایی را برای ساختاردهی تعاملات مدیرعامل و مدیران ارشد با این گروه حیاتی و فراموششده مدیران ارائه میکند.