نوشته: یانپینگ تو
ترجمه: محمدحسین دهنوی
تحقیق: دانشجوی دکتری، یانپینگ تو، به همراه سه همکارش، کریستوفر سی از دانشگاه شیکاگو، زو لو و بوءن روآن از دانشگاه ویسکانسین، طی هشت آزمایش، متوجه شدند که مردم نسبت به افراد، پیامها و صداهایی که احساس میکنند که به آنها نزدیک میشود احساس منفی بیشتری دارند. این نفرت کارکردهای مهمی برای سخنرانانی که دوست دارند به مخاطبان خویش نزدیک شوند و بازاریابانی که در تبلیغات تجاری بر محصولات متمرکز میشوند دارد.
چالش: آیا مردم بهراستی از هر چیزی که به آنها نزدیک میشود دوری میکنند، حتا اگر آن چیز یک دوست یا یک تعطیلات باشد؟ خانم تو از تحقیق خود دفاع کنید.
تو: تحقیق ما نشان میدهد مردم نسبت به محرکی که در فضا به سمت آنها حرکت میکند احساس منفی بیشتری دارند. آزمایشهای ما شامل مجموعهای از تصاویر مثل حروف انگلیسی، تصویری از یک اپرای چینی، احساس عاطفی یک صورت شاد و تصویر یک مرد خندان بود. علاوه بر این، در محرکهای غیرفیزیکی مثل دیدن خواهرزاده یا دیگر حوادثی که از نظر زمانی قریبالوقوع هستند یا احتمال روی دادن آنها افزایش مییابد، نیز همین تاثیر را شاهد بودیم.