Interview by Alison Beard
مصاحبه كننده: آليسون بيرد
ترجمه: دکتر احمد عیسی خانی
يك تيم بينالمللي پژوهش با رهبري توبياس اوتربرينگ از دانشگاه آرهوس رفتار خريد افراد را در يك فروشگاه لوازمخانگي در يكي از شهرهاي كوچك سوئد در پايان هفته بررسي كردند. هنگامي كه يك مرد قدبلند و با اندام ورزيده در درب ورودي ايستاده بود، خريداران مرد در مقايسه با خريداران زن بهطور معمول پول بيشتري خرج كردند. نتيجهگيري اين بود:
مردان از مردان با هیکل مردانه بيشتر خريد ميكنند.
پروفسور اوتربرينگ از پژوهش خود دفاع كنيد.
اوتربرينگ: بهنظر ميرسيد حضور مردي با اندام ورزيده در یونیفورم فروشگاه دم در ورودي شيوه رفتار خريد مردان را تغيير ميداد. هنگام حضور اين فرد، ميانگين مبلغ صورتحساب خريد مردان 165 دلار (حدود دو برابر ميانگين مبلغ خريد زنان (72 دلار) در همان زمان بود و بسيار بالاتر از مبلغي بود كه هم مردان و هم زنان در صورت عدمحضور آن فرد خريد ميكردند (92 دلار براي مردان و 72 دلار براي زنان). زماني که اين كارمند دم درب حضور نداشت، ميانگين مبلغ پرداختي مردان باز هم بیشتر بود: هجده دلار مردان در مقابل ده دلار زنان كه برابر با مبلغي بود كه زنان همیشه پرداخت ميكردند.