نوشته هانا رایلیبولز و بابی تامسون
ترجمه دکتر سیدرضا نوری و دکتر حامد محمدی شهرودی
هنگامی که به دنبال پیشرفت در کارراهه خود هستید (از طریق پیوستن به شرکتی جدید یا انتقال به نقشی جدید در شرکت فعلی) مهم است نه فقط در مورد چیزی که میخواهید، بلکه در مورد نحوه رسیدن به آن هم تفکر استراتژیک داشته باشید. در این مقاله، نویسندگان با تکیه بر کارشان که مربیگری مدیران است و با استفاده از پژوهشهای بین فرهنگی خود، چهار مرحله را پیشنهاد میدهند که میتوانند به شما در جهت آماده شدن برای مذاکره مربوطه کمک کنند. نخست، به جای تمرکز باریک روی شغل پیشنهادی یا حقوق و مزایا، به طور گسترده در مورد اهداف بلندمدت کارراهه خود فکر کنید. دوم، آگاه باشید درخواست چه نوع فرصت شغلی (یک خواسته معمول، ترتیباتی نامتعارف برای خودتان یا شانسی برای واردکردن سازمانتان به یک جهت گیری جدید) را دارید و استدلالهای خود را متناسب با آن آماده کنید. سوم، خود را به اطلاعات لازم برای کاهش ابهام در احتمالات و افراد طرف مذاکره مجهز کنید. چهارم، با افرادی که میتوانند به شما کمک کنند ارتباط برقرار کنید و رویکردتان به مذاکرهها به عنوان فرصتی برای گسترش روابط کاری باشد. اگر این مراحل را دنبال کنید و اهداف کارراهه را طوری تعیین کنید که مشخص و واقع گرایانه باشند، احتمال ترسیم مسیر رسیدن به موفقیت را افزایش دادهاید.