گروه محصولات

عنوان مقاله: مذاکرات بین المللی دروازه ورود به بازارهای جهانی

گزيده مديريت 176

مصاحبه با دكتر مسعود حيدري

مذاکره و جلسه یکی از نقش‏های بسیار مهمی است که مدیران بخش قابل ملاحظه‌ای از وقت خود را به آن اختصاص می‌دهند. مذاکره اساسا فرایندی گفتگو محور است بر روی یک موضوع مشخص، در جهت رسیدن به اهداف فردی یا سازمانی از طریق توافق. مذاکره اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند وقتی در سطحی بالاتر و بین‌المللی باشد. امروزه کتاب‌ها و مقالات زیادی در خصوص اهمیت و استراتژی‌های مدیریت مذاکرات بین‌المللی و باید‌ها و نبایدهایش نوشته شده است. اما هنوز هم بسیار کم هستند افرادی که تجربه و دانش کافی در مدیریت مذاکره بین‌المللی داشته باشند. در شرایطی که بیش‌تر سازمان‌های ایرانی خود را برای شرایط پس از رفع تحریم‌ها آماده می‌کنند، نقش و اهمیت مذاکرات بین‌المللی برای ورود به بازارهای جهانی و همچنین ورود شرکت‌های خارجی به ایران دو چندان می‌شود. از این رو در این شماره مجله گزیده مدیریت فرصتی فراهم شد که با جناب آقای دکتر مسعود حیدری یکی از کارشناسان به نام و خبره در زمینه مذاکرات بین‌المللی به گفتگو بنشینیم و در مورد اصول و فنون مذاکرات بین‌المللی نظر ایشان را جویا شویم.

انصراف از نظر