BY Abbie Lundberg/ George Westerman
نوشته: اَبی لوندبرگ و جورج وسترمن
ترجمه: دکتر یحیی یحیایی
در محیط پرشتاب کسب وکار امروزی، توسعه مداوم کارکنان ضروری است. این امر به یک نقش جدید و قدرتمند برای مدیران ارشد یادگیری منجر می شود. آنها دیگر فقط آموزش دهنده نیستند، بلکه تحول آفرین هایی هستند که قابلیت ها و فرهنگ سازمان را تغییر شکل می دهند.
نویسندگان با مدیران ارشد یادگیری در نوزده شرکت بزرگ مصاحبه کرده و دریافته اند تحول آفرین ها اهداف یادگیری، شیوه های یادگیری و ادارات یادگیری سازمان های خود را نوسازی می کنند. تلاش های آنها نقشه راهی به کسانی که دوست دارند نیروهای کار قویتری داشته باشند، ارائه می کند.
از نظر اهداف یادگیری، هدف نباید فقط این باشد که مهارت های خاصی به کارکنان آموزش داده شود، بلکه باید قابلیت های گسترده تری شامل رهبری قدرتمند، سواد دیجیتال و ذهنیت رشد هم پرورش داده شود. از نظر شیوه های یادگیری، روند این است که از تدریس در کلاس های سنتی فاصله گرفته و رویکردهایی را بپذیریم که قادر باشند یادگیری را برای کارکنان بیشتری و به شیوه های سفارشی تری فراهم آورد. (به دوره های آموزشی برخط و صوتی، ویدیوکنفرانس، شبیه سازهای تعاملی و فرصت های رسمی برای کارکنان جهت تامل و به کاربستن آموخته ها فکر کنید.) درباره متحول کردن ادارات یادگیری، نکته کلیدی این است که آنها را نابتر، چابکتر و راهبردیتر کنیم. این مهم با تولید محتوای بیرونی مفید، ترغیب آموزش توسط همتایان، اندازه گیری اثر آموزش و فراهم کردن ابزارها و برنامه های یادگیری مخصوص برای افراد حاصل می شود.