گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیر ارشد یادگیری در نقش تحول‏ آفرین

گزيده مديريت 217

BY Abbie Lundberg/ George Westerman
نوشته:‏ اَبی لوندبرگ و جورج وسترمن
ترجمه: دکتر یحیی یحیایی
 در محیط پرشتاب کسب‏ و‏کار امروزی، توسعه مداوم کارکنان ضروری است. این امر به یک نقش جدید و قدرتمند برای مدیران ارشد یادگیری منجر می‏ شود. آن‏ها دیگر فقط آموزش‏ دهنده نیستند، بلکه تحول ‏آفرین‏ هایی هستند که قابلیت‏ ها و فرهنگ سازمان را تغییر شکل می‏ دهند.
نویسندگان با مدیران ارشد یادگیری در نوزده شرکت بزرگ مصاحبه کرده و دریافته ‏اند تحول‏ آفرین‏ ها اهداف یادگیری، شیوه‏ های یادگیری و ادارات یادگیری سازمان‏ های خود را نوسازی می‏ کنند. تلاش‏ های آن‏ها نقشه راهی به کسانی که دوست دارند نیروهای کار قوی‏تری داشته باشند، ارائه می‏ کند.
از نظر اهداف یادگیری، هدف نباید فقط این باشد که مهارت‏ های خاصی به کارکنان آموزش داده شود، بلکه باید قابلیت‏ های گسترده‏ تری شامل رهبری قدرتمند، سواد دیجیتال و ذهنیت رشد هم پرورش داده شود. از نظر شیوه‏ های یادگیری، روند این است که از تدریس در کلاس‏ های سنتی فاصله گرفته و رویکردهایی را بپذیریم که قادر باشند یادگیری را برای کارکنان بیش‏تری و به شیوه‏ ها‏ی سفارشی‏ تری فراهم آورد. (به دوره‏ های آموزشی برخط و صوتی، ویدیوکنفرانس، شبیه‏ سازهای تعاملی و فرصت‏ های رسمی ‏برای کارکنان جهت تامل و به‏ کار‏بستن آموخته‏ ها فکر کنید.) درباره متحول‏ کردن ادارات یادگیری، نکته کلیدی این است که آن‏ها را ناب‏تر، چابک‏تر و راهبردی‏تر کنیم. این مهم با تولید محتوای بیرونی مفید، ترغیب آموزش توسط همتایان، اندازه‏ گیری اثر آموزش و فراهم کردن ابزارها و برنامه‏ های یادگیری مخصوص برای افراد حاصل می‏ شود.

انصراف از نظر