گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت شناسه فراگیر، رویکردی نوین برای نیک‌نامی

گزيده مديريت 140
نوشته: دکتر احمد روستا[1]

گرچه شناسه یا برند مفهوم تازه‌ای نیست و کتاب‌ها، مقالات و مطالب بسیار متنوع و زیادی در مورد برند، مدیریت و استراتژی‌های مربوط به آن وجود دارند، اما هنوز دغدغه بسیاری از انسان‌ها و سازمان‌ها در سراسر دنیاست.

رقابت آینده، رقابت برندهاست و مدیران‌عامل آینده، مدیران برند فراگیر خواهند بود.

برند فراگیر چیست؟

برند فراگیر پیوند برندهای «شخص، محصول و نهاد» یا برند افراد، کالاها و خدمات مربوط به ‌آن‌ها و برند هر نوع نهادی است که به‌طور رسمي ‌و غیررسمي ‌به ‌آن‌ها تعلق دارد، مانند خانواده، شهر، کشور، شرکت، سازمان، بنگاه و... برند فراگیر برندی است که انسان در طول زمان با «ایجاد، تقویت، گسترش و حفظ آن» مي‌تواند خود را بهتر بشناساند و دیگران او را سریع‌تر بشناسند و نیک‌نام شود و نیک‌نام بماند.

مدیریت برند فراگیر

مدیریت برند فراگیر، رویکردی نوین برای هم‌افزا‌يي برندهای «شخص، محصول، نهاد» جهت دستیابی به آثار هم‌افزای آن‌هاست. به‌عبارتی دیگر، مي‌توان گفت مدیریت برند فراگیر فرایند دائمي ‌یک‌پارچگی و هم‌افزا‌يي برندهای سه‌گانه فرد، محصول و نهاد برای ارزش‌آفرینی و ارزش‌افزا‌يي بیش‌تر و ارتباط‌های گسترده‌تر، سریع‌تر و مطلوب‌تر است.

مدیریت برند فراگیر چگونگی «ایجاد، گسترش، تقویت و حفظ» برند فراگیر برای بهره‌برداری از ارزش و آثار هم‌افزای آن‌هاست. مدیریت برند فراگیر چگونگی «خلق، توسعه و پایدارسازی» برند فراگیر است. مدیریت برند فراگیر مدیریت نیکنامي‌ در زندگی و کسب‌وکار است. با این تعاریف مي‌توان گفت، برند فراگیر و مدیریت برند فراگیر پدیده‌ای نو در حوزه برند است که فرایندها، فعالیت‌ها، فنون و مدل‌های تازه‌ای را مطرح مي‌کند و تحولی گسترده و چشمگیر در برندیابی و برندسازی به‌وجود مي‌آورد.



[1]احمد روستا، دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیات‌علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی است. ایشان موسس شرکت تحقیقات بازاریابی راستابین است.

انصراف از نظر