نوشته: دکتر احمد روستا
کمتوجهی و بیتوجهی به خود و دیگران و ناتوانی در جلب و جذبها و کاهش فزاینده و آزاردهنده جاذبهها در زندگی فردی، خانوادگی، حرفهای و اجتماعی، دغدغه و نگرانی مهم بسیاری از انسانها و سازمانهاست. ریشه اغلب سردیها، فاصلهها، جدايیها، خستگیها، افسردگیها، بیوفايیها، فرارها و دوریها نتیجه بیتفاوتی، سهلانگاری و ناتوانی در «توجه و جذب» است.
مدیریت توجه و جذب، رویکردی جدید برای «کشف، خلق، استفاده و تقویت» عوامل و عناصر «توجه و جذب» برای ارتباط بهتر، دادوستد مطلوبتر، و ارزشهای بیشتر و زندگی شادابتر است.
مدیریت توجه و جذب چگونگی جلب توجه و جالب بودن و جذب کردن و جذاب ماندن در زندگی است.
مدیریت توجه و جذب رویکردی ویژه و چند تخصصی برای «چشمگیر و چشمربا بودن، دلکش و دلربا بودن و گیرا و هوشربا بودن» و جایگیری و سهمیابی در دیده، دل و ذهن انسانها از طریق «گیرايی، زیبايی، کارايی و پویایی» است.