By Frank Ostroff
نوشته: فرانك اوستروف
ترجمه: دكتر حميدرضا فرتوك زاده و علي باقري
از روزگار «جبهههای جدید» جان اف. كندی تاكنون، اعتماد مردم آمریكا به صلاحیت نهادهای دولتی و ارزش خدماتی كه به مردم ارائه میدهند پیوسته رو به كاهش بوده است. در طول این مدت، عمده ابتكارات در شیوه تفكر و عمل مدیریت توسط بخش خصوصی خلق و مورد آزمایش قرار گرفته است. اما اتفاقات سالهای اخیر، مانند حمله به مركز تجارت جهانی و ویرانی منطقه نیواورلئان در اثر توفان، بیانگر ضرورت اداره مناسب نهادهای عمومی بههمان خوبی بخش خصوصی است. متاسفانه، تعداد اندكی از مدیران بخش عمومی پیشینهای در مدیریت تغییر دارند و مجموعه متنوعی از عوامل نظیر قوانین خدمات شهری، ملاحظات سیاسی و دوره محدود تصدیگری مدیران مانع از بهبود واقعی در عملكرد نهادهای دولتی میشود. شاید عوامل بازدارنده نهادهای دولتی كه به آنها اشاره شد هرگز از میان نروند، اما رهبران برخی سازمانهای دولتی میدانند چگونه ذینفعان اصلی را مورد توجه قرار دهند، كارمندان را با ماموریت واقعی سازمان مجدداً آشنا كنند، اصلاحات را آنچنان جامع تضمین كنند كه عناصر مخالف قادر به اضمحلال آن نباشند و شالوده كار را برای برداشتن گامهای بعدی بهطور شفاف و نظاممند بنیان نهند.