گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود : چگونه شغل خود را در دوران رکود حفظ کنیم

گزيده مديريت 88

By Janet Banks/ Diane Coutu

نوشته: جانت بانكسدايان كوتو

ترجمه: عاطفه پاشازاده

وقتی اقتصاد راکد می‌شود، کوچک‌سازی تقریباً اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. ولی نترسید. حتی ‌اگر تصمیم‌های مربوط به بیكارسازی خارج از کنترل شما باشند، باز هم می‌توانید کارهای زیادی برای حفظ شغل خود انجام دهید.

 در این مقاله، بانکس، مدیر سابق منابع‌انسانی چیس‌مانهاتان و فلیت‌بوستن‌فاینانشال و کوتو، ویراستار ارشد هارواردبیزنس‌ریویو و وابسته سابق جامعه و موسسه روان‌شناسی آمریکا، روش‌هایی برای حفظ شغل معرفی می‌کنند. وقتی دوران بیکارسازی از راه ‌رسید، اولین تدبیر این است که مثل یک بازمانده رفتار کنید. خاطرجمع و بشاش باشید. تحقیقات نشان می‌دهند در شرایط بحرانی، هم‌خو‌بودن، مهم‌تر از کفایت است. آینده را با متمرکزشدن بر مشتریان رقم بزنید، چون بدون آن‌ها شغلی نخواهید داشت. به‌علاوه، بازماندگان، چند وظیفه را به‌عهده می‌گیرند، چون بودجه اندک، نیاز به مدیران واجد چندقابلیت را افزایش می‌دهد. از این‌رو، قابلیت‌های دیگر خود را شناسایی کنید. یک شهروند شرکتی خوب باشید. اکنون، مشارکت بیش از هر وقت دیگر اهمیت دارد. الان موقع مذاکره برای سمت جدید یا درخواست ارتقای شغلی نیست. وقتی اداره یک نفر در بخش همکار او که کم‌تجربه‌تر بود، ادغام شد، او تکبر خود را کنار گذاشته و با تمام وجود از سلسله‌مراتب جدید حمایت کرد. بالادستان متوجه تعهد او شدند و عاقبت این تعهد را با یک سمت آبرومند جبران کردند.
 علاوه بر آن، باید به مدیران امید و راه‌حل‌های واقع‌گرایانه بدهید. مثل نایب‌رییس شرکتی که قصد کاهش نیرو داشت، همکاران خود را به تغییر تشویق کنید. او یک برنامه داخلی رادیویی طنز ترتیب داد و روحیه کارکنان را احیا کرد و به مدیریت در برقراری رابطه با کارکنان کمک کرد. در نهایت نیز ترفیع گرفت.
انصراف از نظر