By Brian Uzzi and Shannon Dunlap
نوشته: برايان اوزي و شانون دانلپ
ترجمه: عاطفه پاشازاده
ایدههای جذاب بسیاری در تاریكی رنگ باختند, زیرا به افراد مناسب نرسیدند. ولی یك شبكه فردی قدرتمند میتواند با توزیع اطلاعات خصوصی، دسترسی به مهارتهای متنوع و قدرت، یك برنامه در حال رشد را در مركز توجه همگان قرار دهد. بیشتر مدیران میدانند كه باید بهترین ایدهها را بیاموزند و بعد آن را به گوش سایرین برسانند. اما شبكه ارتباطی قدرتمند بهخودیخود یا از طریق ملاقات با همكلاسیهای سابق دانشكده بهوجود نمیآید. برایان اوزی و شانون دانلپ توضیح میدهند كه شبكهها باید بهدقت توسط فعالیتهای بهنسبت مخاطرهآمیزی تشكیل شوند كه شما را با گروههای انسانی ارتباط میدهند.
بیشتر شبكههای فردی خوشهای هستند (یعنی دوستان شما نیز احتمالاً با یكدیگر دوست هستند). اگر رابطه دوستیتان با معرفی خودتان به یكدیگر شروع شده به احتمال زیاد تجارب دوستان انعكاسی از تجارب شماست, زیرا در این نوع شبكهها ایدهها بین افراد مشابه با دیدگاههای یكسان میچرخد. ناگفته نماند اگر هیچ فردی در گروه با روش بهرهبرداری از ایدهها آشنایی نداشته باشد، برنده بالقوه (فرد خلاق) بهتدریج تضعیف شده و افول میكند.
اما اگر فردی در آن مجموعه فرد دیگری را میشناسد كه متعلق به گروهی كاملاً متفاوت است, چهطور؟ آن نقطه ارتباطی كه توسط «رابط خبری» ایجاد شده میتواند ایدههای شما را به دنیای جدیدی معرفی كند كه پر از فرصتهای تازهای برای موفقیت است. تنوع تفاوت میآفریند.
اوزی و دانلپ به شما میآموزند چگونه شبكه فعلی خود را ارزیابی و فوقرابطین و نقش خود بهعنوان رابط برای سایرین را شناسایی كنید. سپس توضیح میدهند چگونه میتوانید رابطان خود را از طریق فعالیتهای مشترك متنوع كرده و شبكه جدید و قدرتمندتر خود را مدیریت كنید.