گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود : اضطراب را از خود دور سازید

گزيده مديريت 31

By Bruce Cryer / Rollin McCraty / Doc Childre

نوشته: بروس كراير، رولين مك كراتی و داك چيلدره

ترجمه: مهندس سيدرهی سادات‌ موسوی

اضطراب بسیار شایع‌ است، اضطراب در حال رشد است و اضطراب به دستاوردهای سازمان آسیب می‌رساند. مطالعه‌ای كه در سال 1999 روی چهل‌و‌شش هزار كارمند انجام شد، نشان داد میزان هزینه درمانی كسانی كه دچار اضطراب یا افسردگی هستند، 147 درصد بیش از افراد عادی است.

اما اضطراب دقیقاً چیست؟ اضطراب معمولاً به واكنش درونی ما نسبت به وضعیت‌های منفی، ناراحت‌كننده و تهدیدآمیزی مثل گزارش‌های كاری نامطلوب و برخورد با همكاری بی‌ملاحظه اطلاق می‌شود. از آن‌جایی كه اضطراب یك عادت احساسی و فیزیولوژیك است، در گذر زمان، اضطراب‌های منفی، انباشته شده و می‌توانند شما را افسرده، فرسوده و بیمار ساخته یا حتی در موارد حاد از پا اندازند.

البته بسیاری از شركت‌ها آثار منفی و مضرات اضطراب انباشته را می‌دانند و برنامه‌هایی برای مقابله با آنها برای كاركنان خود ترتیب می‌دهند. اما مشكل آن است كه افرادی كه بیشترین نیاز به كمك را دارند، معمولاً به دنبال دریافت آن نیستند.

نگارندگان این مقاله، از سال 1991 درباره آثار فیزیولوژیك اضطراب بر عملكرد سازمانی و شخصی مطالعه و تفحص كرده‌اند. هدف آنها بیشتر كشف سازوكار نهفته در پس پرده اضطراب بوده است. آنها نه تنها به جست‌وجوی شیوه نفوذ اضطراب در ذهن، قلب و سایر اندام انسان‌ پرداخته‌اند، بلكه اهرم‌های دقیق احساسی، روانی و فیزیولوژیكی مناسب برای مقابله با آن را نیز مطالعه كرده‌اند.

نگارندگان پس از كار كردن با بیش از پنجاه هزار نفر كارمند و مدیر در بیش از یكصد سازمان متوجه شدند كه آموزش مدیریت اضطراب و مقابله با آن از آنچه اكثر مردم تصور می‌كنند، بسیار ساده‌تر است. آنها سیستمی‌علمی‌و مجموعه‌ای از ابزارها، فنون و فن‌آوری‌ها طراحی كرده‌اند كه سازمان‌ها می‌توانند از آن برای كاستن بار اضطراب وارده بر كاركنان و بالا بردن سطح عمومی سلامت ‌و بهره‌وری آنها استفاده كنند. در این مقاله، از داستان فردی به نام نایجل و مدیران ارشدی كه با او كار كرده‌اند، برای تشریح دقیق چگونگی كاركرد این شیوه‌ها در كاستن از سطح اضطراب در دنیای واقعی استفاده می‌كنند.
انصراف از نظر