خلبان، فرمانده و ارشدترین مقام یک هواپیماست و مسئولیت خطیر جابجایی انسانها از مکانی به مکان دیگر را دارد. او در بلندای آسمان، در شرایط جوی ناپایدار و غیر قابل پیشبینی و طی مسافتهایی طولانی، با آرامش و خونسردی پرواز میکند و میکوشد تا به کمک تیم پرواز، سفری امن و آرام برای مسافرانش به ارمغان آورد.
نقشی که بر عهده خلبان است، با مدیر عامل یک شرکت تشابهات زیادی دارد. خلبان مسئولیت مسافران و همچنین هواپیمایی که ميلیونها تومان ارزش دارد را بر عهده دارد. او باید به کمک تیم پرواز، هواپیما و مسافران را بدون وارد شدن کوچکترین صدمهای به مقصد برساند. مدیرعامل یک سازمان هم مسئولیت سازمانی که ميلیونها تومان ارزش دارد و انسانهای زیادی در آن کار میکنند را بر عهده دارد. او نیز فرماندهی هواپیمایی به نام سازمان را بر عهده دارد که بایستی آنرا در مسیر ماموریت خود هدایت و به مقصد برساند. از این رو تجربیات یک خلبان در هدایت یک هواپیما و مدیریت پرواز میتواند نکات آموزنده و جالبی برای مدیران ارشد سازمانها در بر داشته باشد. از طرفی در پس سیستمهای مدیریتی پرواز و روشهای مقابله با شرایط بحرانی نکات بسیار ارزندهای نهفته است که سازمانها میتوانند از آنها بیاموزند و الهام بگیرند. از این رو بر آن شدیم تا با یکی از خلبانهای با تجربه و توانمند ایرانی، خلبان رستگاری گفتگویی داشته باشیم با هدف آنکه مدیران سازمانها بتوانند جهت هدایت سازمانهای خود به مقاصد استراتژیک از تجربیات او الهام و ایده بگیرند.