بعد از گذشت ده سال فعالیت تبلیغاتی جدی همچنان شناخت کافی از نام شرکت (افلاك) وجود نداشت. آیا استفاده از یک اردک پرسروصدا در تبلیغات شرکت تغیيری در این وضعیت ایجاد خواهد کرد؟
اردک افلاك در ژاپن بهاندازه یک ستاره آواز، مشهور و محبوب است. این تنها تعریفی است که میتواند بیانگر شهرت آن باشد. در سال 2003، سالی که اردک افلاك در آگهیهای تبلیغاتی شرکت در ژاپن معرفی شد، با وجود شرایط نامناسب اقتصادی، فروش افلاك در این کشور دوازده درصد افزایش یافت. امروزه از هر چهار خانوار ژاپنی، یکی توسط شرکت ما بیمه شده و افلاك از نظر تعداد قراردادهای بیمه فعال، رهبر بازار است. ما برای کسب این مقام با شرکت نیپونلایف (رهبر صد ساله بازار بیمه ژاپن) رقابت کردیم.
در سال 2009، تیم بازاریابی ما در ژاپن، شکل جدیدی از اردک را برای یک محصول بیمه جدید در تبلیغات خود معرفی کرد که ترکیبی است از اردک اصلی و گربه سفيد خوشقدم آسیایی به نام مانکینکو. این گربهاردک آنقدر محبوب شد که جدیدترین آگهی تبلیغاتی ما رتبه نخست را در ژاپن کسب کرد. یک عروسک بزرگ گربهاردک با یک اتوبوس سراسر ژاپن را طی کرد و جمعیتی بيستهزار نفري در شهرهای مختلف از آن استقبال کردند. در هر یک از این گردهمایيها، جایگاهی برای فروش خدمات بیمه به هواداران مشتاق در نظر گرفته شده بود.
حال باید دید، چگونه به چنین موفقیتی دست یافتیم؟چه عاملی باعث محبوبیت اردک افلاك در ژاپن شد؟از همه مهمتر، چگونه این ایده منجر به افزایش 44 درصدي درآمد شرکت در سال 2003 شد؟ در سال 2008، درآمد افلاك 6/16میلیارد دلار بود که هفتاد درصد آن از بازار ژاپن حاصل شده بود. هیچکس به اندازه من از این موضوع شگفتزده نشد.