گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیران نمی‌توانند همه‌کاره باشند

گزیده مدیریت 229

Diane Gherson/ Lynda Gratton

نوشته: دایان گرسون و لیندا گراتون

ترجمه: دکتر سیدرضا نوری و دکتر حامد محمدی شهرودی

در دهه‌های اخیر، بازمهندسی، دیجیتال‌سازی‏ و ابتکارهای چابک و به‌تازگی حرکت به سمت دورکاری گسترده، وظیفه مدیران را به‌طور چشمگیری متحول ساخته است. تغییر در سه بعد پدیدار شده است: قدرت، مهارت‌ها و ساختار. اکنون مدیران باید به فکر موفق‌سازی تیم‌های خود باشند، تا این‌که آن‌ها را در خدمت خود داشته باشند، عملکردشان را مربی‌گری کنند، نه این‌که بر انجام وظایف نظارت کنند و در محیط‌های سیال‌تر که به‌سرعت در حال تغییر هستند، رهبری کنند. این چرخش‌ها مسئولیت‌های بیش‌تری را بر دوش مدیران انباشته و آن‌ها را ملزم به نشان‌دادن قابلیت‌های جدید کرده است.

تحقیقات نشان می‌دهد اکثر مدیران برای هم‌پایی با این روند در تقلا هستند. گرسون، مدیر ارشد سابق منابع انسانی‏ و گراتون، استاد دانشکده بازرگانی لندن، می‌گویند یک بحران در راه است. اما برخی از سازمان‌ها با بازانگاری نقش مدیران با این بحران مقابله می‌کنند. این مقاله به سه مورد شرکت‌های استانداردچارترد، آی.بی.ام وتلسترا می‌پردازد که به مدیرانشان کمک کرده‌اند مهارت‌های جدیدی کسب کنند، سیستم‌ها و فرآیندهای جدیدی را برای پشتیبانی بهتر از کار آن‌ها ایجاد کرده‌اند و حتی مسئولیت‌های مدیریتی را به‌طور اساسی بازتعریف کرده‌اند تا اولویت‌های عصر جدید را برآورده سازند.

انصراف از نظر