By Richard Tedlow
نوشته: ریچارد تدلو
ترجمه: سلیم ملااحمد نالوس
زیگموند فروید، انکار را اینگونه تعریف كرده است: «دانستن، ولی ندانستن». فاصله بین دنیایی که وجود دارد و دنیایی که شما میخواهید، بسیار زیاد و توانایی شما هم محدود است. براساس نوشتههای پیتر گِی، نویسنده برجسته زندگینامه فروید، وی انکار را «حالتی از ترس عقلایی میدانست که به اقدام مناسب منجر نمیشود.»
آیا انکار مشکل شما هم هست؟ بله، هست. اگر مدیر شرکتی هستید که در صنعت خود در بالاترین سطح قرار دارد، اکنون زمان آن فرا رسیده که از خود بپرسید آیا در مسیر درست قرار دارید یا نه؟ ممکن است در حال هدایت قطاری سریعالسیر به سوی پرتگاه باشید! اتفاقی نیست كه تنها یکی از شرکتهای موجود در فهرست میانگین صنعتی داوجونز در سال 1896 هنوز در آن فهرست باقی مانده است. بر اساس نظریه پل اورمرد، اقتصاددان برجسته، بهطور متوسط، بیش از ده درصد شرکتها در آمریکا منحل میشوند. انکار یکی از دلایل اصلی (شاید هم تنها دلیل اصلی) شکست آنهاست.