گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیران ارشد چالاک

گزيده مديريت 219
By Darrell Rig/ Sarah Elk/ Steve Berez
نوشته: دارل ریگبی، سارا اِلک و استیو بِرِز
ترجمه: دکتر حامد محمدی
اگر شرکتی بخواهد سریع باشد، «صفر تا صد» تجارب مشتری را متحول سازد و مدام از رقبا سبقت گیرد، به بیش از تعداد زیادی تیم چالاک نیاز دارد. در یک شرکت به‏‏‏ راستی چالاک باید بیش‏‏‏تر مدیران ارشد (اگر نه همه آن‏‏‏ها) اصول چالاکی را پذیرفته باشند.
در این مقاله، نویسندگان کارکرد چنین تیم چالاک رهبری، تفاوت آن با کمیته متعارف مدیران و دیگر تیم‏‏‏‌های چالاک و معنای چالاک ‏‏‏بودن در کار روزمره مدیران ارشد را شرح می‌‏‏‏دهند.
کار یک تیم چالاک متعارف ایجاد راه‏‏‏ حل‌‏‏‏های نوآورانه برای یک مسئله یا مشکل است: خواه نیاز به یک محصول یا خدمت جدید باشد، یک فرایند کسب‌وکاری بهتر یا یک فناوری پیشرفته برای حمایت از محصولات جدید. کار یک تیم رهبری چالاک ایجاد تعادل صحیح میان استانداردسازی عملیات و دنبال‏‏‏‌کردن نوآوری‏‏‏‌ها است.
بیش‏‏‏تر اعضای تیم‏‏‏ های چالاک در نهایت تمام وقت خود را به نقش‏‏‏‌های چالاکی اختصاص می‌‏دهند، اما این برای مدیران ارشد امکان‌پذیر نیست. آن‏‏‏ها باید همزمان سیستم عملیات چالاک شرکت را بسازند و اداره کنند، بر واحد‏‏‏های کسب‏‏‏ وکاری و کارکردی نظارت کنند، به‏‏‏ عنوان مربی و تصمیم‌گیرنده ایفای نقش کرده و بحران‏‏‏‌های لحظه‏‏‏‌ای را برطرف سازند.
انصراف از نظر