By Darrell Rig/ Sarah Elk/ Steve Berez
نوشته: دارل ریگبی، سارا اِلک و استیو بِرِز
ترجمه: دکتر حامد محمدی
اگر شرکتی بخواهد سریع باشد، «صفر تا صد» تجارب مشتری را متحول سازد و مدام از رقبا سبقت گیرد، به بیش از تعداد زیادی تیم چالاک نیاز دارد. در یک شرکت به راستی چالاک باید بیشتر مدیران ارشد (اگر نه همه آنها) اصول چالاکی را پذیرفته باشند.
در این مقاله، نویسندگان کارکرد چنین تیم چالاک رهبری، تفاوت آن با کمیته متعارف مدیران و دیگر تیمهای چالاک و معنای چالاک بودن در کار روزمره مدیران ارشد را شرح میدهند.
کار یک تیم چالاک متعارف ایجاد راه حلهای نوآورانه برای یک مسئله یا مشکل است: خواه نیاز به یک محصول یا خدمت جدید باشد، یک فرایند کسبوکاری بهتر یا یک فناوری پیشرفته برای حمایت از محصولات جدید. کار یک تیم رهبری چالاک ایجاد تعادل صحیح میان استانداردسازی عملیات و دنبالکردن نوآوریها است.
بیشتر اعضای تیم های چالاک در نهایت تمام وقت خود را به نقشهای چالاکی اختصاص میدهند، اما این برای مدیران ارشد امکانپذیر نیست. آنها باید همزمان سیستم عملیات چالاک شرکت را بسازند و اداره کنند، بر واحدهای کسب وکاری و کارکردی نظارت کنند، به عنوان مربی و تصمیمگیرنده ایفای نقش کرده و بحرانهای لحظهای را برطرف سازند.