By Michael Porter/ Nitin Nohria
نوشته: مایکل پورتر و نیتین نوهریا
ترجمه: دکتر حامد محمدی شهرودی و مهدی محمدی شهرودی
در سال 2006، مایکل پورتر و نیتین نوهریا از محققان مدرسه کسبوکار هاروارد، تحقیقی انجام دادند و در آن چگونگی صرف وقت مدیرانعامل شرکتهای بزرگ را به مدت سیزده هفته و بهطور شبانهروزی تعقیب کردند: کجا بودند، با چه کسانی بودند، چه کار کردند و بر چه چیزی تمرکز داشتند. تا امروز، پورتر و نوهریا، دادههای شصتهزار ساعت 27 مدیر (و صدها مدیرعامل دیگر) را بررسی و با آنها مصاحبه کردهاند. این مقاله، بینشهایی از یافتههای آنها را نه فقط بهصورت بهترین شیوههای مدیریت زمان، بلکه با توجه به نقش خود آنها ارائه میکند. مدیرانعامل باید یاد بگیرند بهطور همزمان، دوگانهای بهظاهر متناقض شغل خود را مدیریت کنند: تصمیمگیری مستقیم را با اهرمهایی غیرمستقیم مثل استراتژی و فرهنگ، تلفیق کنند، بین ذیحقان داخلی و بیرونی توازن برقرار سازند، بهصورتی پیشکنشانه یک دستورکار را دنبال کنند و همزمان در مقابل رخدادها واکنش نشان دهند، از منابع ممکن با درنظر داشتن محدودیتها استفاده کنند، ضمن تمرکز بر تاثیر ملموس اقدامات، اهمیت آنها را تشخیص دهند و قدرت رسمی را با مشروعیت ترکیب کنند.