ترجمه: شیما بابازاده
یکی از دلایلی که بسیاری از شرکتها برای رشد تلاش میکنند، کاهش بهرهوری تحقیقوتوسعه است که گاهی بهعنوان آر.کیو (ضریب بهره تحقیق) شناخته میشود. یک محقق بهتازگی برآورد کرده که در چهل سال گذشته، آر.کیو بهطور متوسط 65 درصد کاهش یافته است. هنگامی که او و همکارانش با مدیران ارشد تکنولوژی در مورد موضوع مصاحبه کردند، یک شکایت مداوم را شنیدند: تغییر در رهبری (بهخصوص داشتن مدیرعاملی خارج از سازمان) باعث تغییر در رویکرد شرکت به تحقیقوتوسعه میشود. آنها تصمیم گرفتند اعتبار این شکایت را بررسی کنند و عاملهایی را بیابند که ممکن است بر شدت این کاهش تاثیر بگذارند.