نوشته: ياسر نثاري
مَدتک واژهای است که در سال 2015 توسط دیوید راب متخصص حوزه بازاریابی و تبلیغات به وجود آمد. مَدتک تلاقی بین تبلیغات، بازاریابی و فناوری را نشان میدهد. اگر بخواهیم در مورد چرایی خلق این واژه سخن بگوییم باید در ابتدا گفت که این واژه در اصل از تلفیق مارتک –و اَدتک –بهوجود آمده است. در همین راستا باید مهمترین دلیل خلق این واژه را کمرنگ شدن فاصله میان اَدتک و مارتک بدانیم. با این تفاسیر میتوان مَدتک را فرزند ایندو دانست که به کمک کسبوکارهای دنیای امروز آمده است. با نزدیکی دو حوزه پراهمیت اَدتک و مارتک، بازاریابان و تحلیلگران با توان بیشتری میتوانند مشتریان را در کانالهای ارتباطی رصد کرده و مورد بررسی قرار دهند؛ از این روی به شناخت بهتر و بیشتری دست یافته و در نهایت موفقیتهای مالی بیشتری را برای کسبوکار به ارمغان خواهند آورد.