گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: مخاطرات پیله‌ كردن

گزيده مديريت 53

By Paul M. Dholakia

نوشته: پل دولاكيا

ترجمه: بهمن جمشيدی

شركت‌ها برای جذب مشتریان جدید، تخفیف‌ها، كوپن‌های تبلیغاتی و دیگر مشوق‌های خود را با فشار و تحمیل به آنان (به‌ویژه مشتریانی كه گمان می‌رود متعهد و ملزم به ادامه خرید باشند) عرضه می‌كنند. نگارنده تحقیقاتی را در حوزه شركت‌های خدمات مالی، غذای حاضری، خودرو و صنایع خدماتی انجام داده و دریافتم این تاكتیك‌ها نتیجه عكس به‌بار می‌آورند.

در مطالعه‌ای مشتمل بر سیصد مشتری جدید خدمات بانكی، 71 درصد از شركت‌كنندگان احساس می‌كردند بانك آن‌ها را ترغیب به عضویت كرده است. من این گروه را مشتریان «شركت‌انگیخته» می‌نامم. در عوض فقط 29 درصد «خودانگیخته» بودند. یعنی باور داشتند بر اساس اراده و نیاز خود به عضویت بانك درآمده‌اند
انصراف از نظر