By David Champion
مصاحبه کننده: دیوید چمپین
ترجمه: سارا پنجی زاده
گفتوگو با اسکات کوک، رییس و یکی از بنیانگذاران اینتوییت.
عادات مصرفکنندگان در موفقیت شرکت شما چه نقشی داشتهاند؟
ما پیش از خلق نخستین محصول خود بهراستی به شیوه مواجهه مردم با مدیریت امور مالی شخصیشان توجه کردیم و واسط کاربر را به شکلی درآوردیم که از آن روالها تقلید کند. کوییکن بهگونهای طراحی شد که شبیه یک دستهچک باشد. این شباهت فقط در ظاهرش نبود، واسط آن همانند ثبت چک عمل میکرد. برای مثال، درست مثل دفتر ثبت چک، شما تراکنش بعدی را در پایین قرار میدهید. هیچ کس دیگری چنین واسط آشنایی را ارائه نکرد.
در ضمن برای تقویت کاربردپذیری این محصول از عادات جاری افراد پیروی کردیم. در سال 1984 مردم قبوض را به وسیله چک پرداخت میکردند. بنابراین کاری کردیم که کوییکن بسیار ساده بتواند با چاپگر چکها را چاپ کند. اینکار امروز آسان بهنظر میرسد، ولی در آن زمان، مردم از چاپگرهای قدیمی جوهرافشان اپسون استفاده میکردند که همترازکردن اطلاعات چک برای چاپ روی خطوط چکها را بسیار دشوار میساخت. در واقع یک روش تنظیم را ابداع کرده و بهثبت رساندیم تا چاپگرها را وادار کنیم اینکار را بهدرستی انجام دهند. بهظاهر هیچکس دیگری به چنین کاری فکر نکرده است.
متن کامل مصاحبه را در شماره 193 بخوانید