گروه محصولات

عنوان مقاله: انديشه هاي نو: كمك بازار به بازاريابان

گزيده مديريت 52

By Anita Elberse

ترجمه: ناصر امامي ميبدي و مجتبي بهرامي

شبیه‌سازی‌های بازار سهام (سازوكارهایی كه با بهره‌گیری از عقل جمعی مصرف‌كنندگان امكان سرمایه‌گذاری روی موفقیت محصولات را فراهم می‌آورند) ابزار نیرومندی هستند كه اطلاعات پیش‌بینی فروش را به‌‌‌صورتی قابل‌اعتماد و موثق به‌دست می‌دهند. اكنون چنین بازارهای اطلاعاتی، وعده انجام امور جالب‌تری را می‌دهند: كمك به شركت‌ها جهت تعیین استراتژی بهینه بازاریابی برای محصولات‌ قبل از عرضه به بازار.

 به بورس سهام هالیوود (اچ.اس.ایكس) توجه كنید كه یك سیستم شبیه‌ساز معروف و برخط (آنلاین) است كه در آن، علاقه‌مندان سهام فیلم‌ها را برای پیش‌بینی میزان فروش گیشه فیلم‌های آتی دادوستد می‌كنند. ارزش سهام‌ اچ.اس.ایكس به عملكرد فیلم‌ها ربط دارد: هر چه فروش فیلم بیش‌تر باشد، سهام‌داران هالیود سود بیش‌تری به‌دست خواهند آورد. گر چه در این بازار صدها هزار معامله‌گر غیرحرفه‌ای وجود دارند كه برای سرگرمی دست به این‌كار می‌زنند، اما پیش‌بینی‌های اچ.اس.ایكس به‌نحو معقولی دقیق و درست هستند كه با توجه به طبیعت پیش‌بینی‌ناپذیر تقاضای فیلم‌ها موفقیت چشم‌گیری است.
انصراف از نظر