گروه محصولات

عنوان مقاله: كارزار جذب زنان نخبه در بازارهاي نوظهور

گزيده مديريت 108

By Sylvia Ann Hewlett/ Ripa Rashid

نوشته: سيلويا آن هیولت و ريپا رشيد

ترجمه: شهلا برجعلی لو

براي جذب و حفظ زنان تحصيل‌كرده و بلندپرواز در اقتصادهاي در حال توسعه، لازم است شركت‌ها چالش‌‌هاي پیش روي ‌اين زنان را درك كنند.
پس از حدود بیست سال كار خارج از چين در يك شركت مشاوره بين‌المللي، زني كه ما او را مي می‌‌ناميم، به‌تازگی مجبور شده به خانه‌اش در پكن بازگردد. در آن‌جا او با فشارهاي شغلي/خانوادگي روبه‌رو مي‌شود كه به بزرگ‌كردن بچه‌هايش مربوط نيست. والدين مي نياز به مراقبت دارند و در چين استفاده از كمك‌هاي حرفه‌اي براي مراقبت از والدين يا فرستادن آن‌ها به خانه سالمندان يك ننگ اجتماعي محسوب مي‌شود. مي نگران است ‌اين مسئوليت‌ها چگونه بر شغل او تاثير خواهند گذاشت. اما به‌نظر مي‌رسد شركت از مشكلات آگاهي ندارد.


[1] . سيلويا آن‌هيولت مدير مركز سياست‌هاي خانوادگي/شغلي در نيويورك و رييس و بنيانگذار كارگروه «فرار مغزهاي پنهان» است، در اين كارگروه، 56 شركت و سازمان بين‌المللي متعهد به شناسايي استعدادهاي زنان و نخبگان چندفرهنگي هستند. ريپا رشيد، معاون ارشد مركز سياست‌هاي خانوادگي/شغلي است.
انصراف از نظر