By Ron Kohavi/ Stefan Thomke
نوشته: ران کوهاوی و استفان تامک
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
در دنیای سریع دیجیتال، حتا کارشناسان نیز کار دشواری برای ارزیابی ایدههای جدید دارند. بهعنوان نمونه، در مرورگر بینگ یک تغییر کوچک در عنوان که توسط کارمندی پیشنهاد شد، کماهمیت تلقی شد و ماهها به تعویق افتاد تا زمانی که یک مهندس تصمیم به انجام آزمایش کنترلشده سریع برخط (آزمایش الف/ب) گرفت. آزمایش نشان داد این تغییر بهطور شگفتانگیزی درآمد را تا دوازده درصد افزایش میدهد. در پایان، این بهترین ایده درآمدزایی (به ارزش صدمیلیون دلار) شد که بینگ تا آن زمان داشت. کوهاوی، رییس تیم تجزیهوتحلیل و آزمایش مایکروسافت و توماک، استاد هاروارد میگویند، این تجربه نشان میدهد چرا بهکارگیری رویکرد «آزمایش درباره همهچیز» مهم است. در این مقاله، آنها چگونگی طراحی و اجرای صحیح الف/ب و دیگر آزمایشهای کنترلشده، اطمینان از صحت آنها، تفسیر نتایج و جلوگیری از مشکلات را شرح میدهند. آنها استدلال میکنند اگر شرکتی زیرساخت و نرمافزار مناسب را فراهم سازد، قادر به ارزیابی ایدهها نهتنها برای بهبود وبسایتها، بلکه برای مدلهای کسبوکاری جدید، محصولات، راهبردها و کمپینهای بازاریابی، همگی بهنسبت ارزان، خواهد بود. این به پیداکردن مسیر درست پیشرو کمک میکند، بهویژه هنگامی که پاسخها مشخص نیستند و افراد عقاید متناقض دارند.