گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: قدرت شبکه‌‌های دانش‌آموختگان

گزيده مديريت 113
 By Lauren Cohen/ Christopher Maloy[1]
نوشته: لورن کوهن و کریستوفر مالوی
ترجمه: مهدی زارع

این‌که اطلاعات محرك بازار است، امري پذیرفته است، اما این‌که اطلاعات چه‌طور در بازار حرکت کرده و در نهایت قیمت سهام را تحت تاثیر قرار می‌دهد چندان شناخته‌شده نیست. ما پس از بررسی داده‌‌های سرمایه‌گذاری پانزده سال، یکی از روش‌‌های تحرك اطلاعات و بهبودبخشيدن به عملکرد سرمایه‌گذاری را شناسایی کردیم: از طریق شبکه‌‌های دانش‌آموختگان.

ما مجموعه‌هاي فراواني از داده‌‌های تصمیم‌گیری‌‌های مدیران سبد شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری را طی سال‌‌های 1990 تا 2006 مورد بررسی قرار دادیم. در این بررسی، بازده سرمایه‌گذاری مدیران در شرکت‌‌های مرتبط (شرکت‌‌هایی که حداقل یکی از مدیران ارشد آن با سرمایه‌گذار مربوطه هم‌دانشگاهی بود‌ه‌اند) با بازده سرمایه‌گذاری آن‌ها در شرکت‌‌های نامرتبط (بدون وجود هیچ رابطه دانشگاهی میان مدیران ارشد و سرمایه‌گذار) مقایسه شد.



[1]لورن کوهن و کریستوفر مالوی، استاد ماليه دانشكده كسب‌وكار هاروارد هستند.
انصراف از نظر