By Dan Ciampa
نوشته: دان سیامپا
ترجمه: طاها تهرانی فر
مدیرانعامل جدید نوعا بر مواردی چون خلق و پیادهسازی استراتژیهای جدید، ایجاد تیم مدیریت عالی و تحریک تغییر فرهنگی در سازمان تمرکز میکنند. بهینهکردن جریان کار اداری در سازمان شاید اولویت بهنظر نیاید، اما مدیرعامل قبلی یک سازمان (که در حال حاضر مشاور هیاتمدیره همان سازمان است)، معتقد است بسیاری از مدیرانعامل به یک مدیر ارشد کارکنان نیاز دارند: کسی که فراتر از نقش رییس دفتر به کارکرد روان دفتر کمک کند. بر اساس گفتههای یک مدیر کارکنان، این نقش میتواند شامل عمل مانند یک مدیر کنترل ترافیک هوایی برای یک رهبر و تیم مدیران ارشد، یک تلفیقگر که جریانهای کاری را بههم پیوند میدهد که در غیر این صورت دور از چشم سایر واحدها میمانند، یک ارتباط دهنده که تیم رهبری و باقی سازمان را بههم وصل میکند، یک کارگزار صادق به هنگام نیاز رهبر به دیدگاهی فراگیر و عاری از ملاحظات بخشی؛ و داشتن یک امین. در این مقاله سیامپا کارهای یک مدیر کارکنان، کیفیتهایی که برای موفقیت در این نقش لازم هستند و شیوههای معمول طراحی این نقش (و سطوح مختلف مسئولیت) توسط شرکتها، برای کمک به تمرکز و بهرهوری مدیرعامل را بهاجمال ذکر میکند.