گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: فروش سبک شخصی به بازار انبوه

گزيده مديريت 203

By Katrina Lake

نوشته‌: کاترینا لِیک

ترجمه: مرضیه زرقی

تجربه‌ لیک به‌عنوان مشاور خرده‌‌فروش‌ها و رستوران‌‌ها او را به سمت دنیای مد سوق داد. دنیایی که با وجود همه‌ تغییرات تکنولوژیک قرن بیست‌ویکم، تا حدود زیادی با این تغییرات بیگانه مانده بود. کاترینا به‌عنوان فردی که هم عاشق کار با داده‌‌هاست و هم علاقه‌مند به لباس و پوشاک، احساس می‌‌کرد استفاده از داده‌‌ها در کنار نیروی انسانی متخصص، می‌‌تواند به ایجاد تجربه‌‌ای جدید و عالی از خرید کمک کند.
از همان ابتدای کار، او نقشه‌ تاسیس شرکت بزرگی مانند استیچ‌فیکس را در سر می‌‌پروراند. درآمد این شرکت، به ارائه مشاوره‌‌های عالی پیشنهادشده از سوی الگوریتم داده‌‌های آن بستگی دارد، به همین دلیل، دانشمندان داده‌ها در این شرکت؛ خط تماس مستقیمی با مدیرعامل دارند. علم داده‌‌ها به‌‌صورت عمیقی با فرهنگ این سازمان گره خورده است: «الگوریتم‌‌ها علاوه بر ارائه پیشنهادهایی در حوزه لباس به مشتریان، قادرند هزینه‌‌های سرمایه‌‌گذاری را در سطح پایینی نگه داشته و جریان موجودی و تحویل کالا را ‌به‌صورت کارامدی مدیریت کنند.» بخش توسعه محصول، الگوریتم‌‌ها را با الهام از منطق ژنتیک و به‌‌منظور یافتن «برترین ویژگی‌ها» در لباس‌‌های پیشنهادی طراحی می‌کند. استیچ‌فیکس حتا از یادگیری ماشین در راستای طراحی لباس‌‌ها بهره می‌‌گیرد.
لیک می‌‌گوید، اما خرید ماهیتا یک فعالیت انسانی و شخصی است و به همین دلیل است که طراحان در انتخاب و تغییردادن پیشنهادهای ارائه‌شده از سوی الگوریتم‌ها کاملا مختار و آزاد هستند.

 

انصراف از نظر