By Teresa Amabile/ Collin Fisher/ Julianna Pillemer
نوشته: تریزا آمابیل، کالین فیشر و جولیانا پیلمر
ترجمه: دکتر احمد عیسی خانی
کار مهمتری از تشویق رفتار کمککردن در سازمان برای رهبران وجود ندارد. در شرکتهای برتر این یک هنجار است که همکاران از تلاشهای یکدیگر حمایت کنند تا بهترین کاری را که میتوانند انجام دهند. این مسئله همیشه درباره کارایی درست بوده، اما در عصر کارهای دانشی، زمانی که نتایج کسبوکاری مثبت به خلاقیت زیاد در پروژههای پیچیده بستگی دارد، کمک همکارانه بسیار حیاتیتر میشود.
اما سازمان دوستدار کمک باید فعالانه تقویت شود چون کمککننده بودن در بین همکاران بهطور خودکار رخ نمیدهد: رقابت، غرور یا بیاعتمادی ممکن است مداخله کنند. ظرافت این چالش مدیریتی (افزودن بر رفتارهای داوطلبانه که باید فینفسه تحریک شوند) همه را مسحور چیزی میکند که شرکت طراحی آیدیو هماکنون به آن دست یافته است. فرهنگ جویای کمک و اعطای کمک در پس موفقیت اینشرکت قرار دارد. اما آیدیو چگونه کمککردن را به یک هنجار تبدیل کرده است؟ برای پاسخ به این سوال، نویسندگان مقاله به مدت دو سال مشغول مشاهده، مصاحبه و نظرسنجی در یکی از دفاتر شرکت بودهاند. آنها برای ایجاد یک سازمان دوستدار کمک چهار اصل کلیدی پیدا کردند که رهبران سایر شرکتها میتوانند آنها را بیاموزند و برای کسب نتایج مشابه بهکار گیرند.