گروه محصولات

عنوان مقاله: گاه‌ شمار شکست: فرصت تغییر جهان را به‌باد دادیم

گزيده مديريت 119
 
 By Roger McNamee[1]
نوشته: راجر مگنامی
ترجمه: دكتر كاوه سرمست

نزدیک به سی سال تجربه کار در شرکت‌های تکنولوژی انواع شکست‌هایی را به‌من نشان داده که هرگز تصور آن‌ها را نمی‌کردم. غم‌انگیزترین مواقع برای من زمانی است که شرکت‌ها به حداکثر پتانسیل خود دست نمی‌یابند. ای.بِی می‌توانست ده‌برابر بزرگ‌تر و صدبرابر پراهمیت‌تر از امروز باشد، اما طرح‌های کسب‌وکار کوته‌نظرانه فقط شرکت را به مسیر‌های فوق‌العاده سودآور منتهی ساخت.

من بخشی از شکستی این چنین بودم. در سال 1997 متوجه شدم حباب اینترنت، فرجام ناخجسته‌ای برای سرمایه‌گذاران تکنولوژی به‌ارمغان آورده است. از این رو تصمیم گرفتم نوعی صندوق جدید برای مقابله با فروپاشی بازار به‌وجود آورم. این پروژه را با همکاری یکی از دوستان نزدیکم از دنیای بانک‌داری سرمایه‌گذاری شروع کردم. پروژه ‌نام «شرکای دریاچه نقره‌ای» به‌خود گرفت. دریاچه نقره‌ای نیز مانند ای.بِی شرکت بسیار موفقی است و درست مانند ای.بِی، فرصت تغییر جهان را به‌باد داد.



[1]راجر مکنامی، یکی از بنیانگذاران بنگاه ایلِویشن‌پارتنرز است که در زمینه سرمایه‌گذاری بر تکنولوژی فعالیت دارد.

انصراف از نظر