بسیاری از شرکتها در کناری مینشینند و تصور میکنند پيشتر از ورود به بازارهای جهانی باید شناسه قوی و نوآوری در محصولات داشته باشند. موفقیت شرکتهای اسپانیایی نظیر تلفونیکا، فرکسینت، آلسا و سانتاندر در بازارهای جهانی نشان میدهد این تفکر غلط است. آنها با کمک روشهای قدیمی توانستند به بازیگران مهمی در عرصه بینالملل تبدیل شوند.
شرکتهای اسپانیایی با خرید شرکتهای محلی یا ایجاد اتحاد تجاری با آنها و تمرکز در بازار آمریکایلاتین و اروپا ریسک و هزینههای بالای راهاندازی شرکتهای جدید در سایر کشورها را دور زدند. دانش شبکهسازی و مهارتهای سیاسی سبب شد آنها در بازارهای پیچیده و با مقررات شدید و سخت، خوب عمل کنند. سرعتعمل هم نقش مهمی در موفقیت آنها داشت. آنها با اجرای سریع پروژهها از شرکتهای چندملیتی جلو افتادند و با مهارتشان در یکپارچگی عمودی قادر شدند محصولات جدید را سریعتر و با هزینه معقولتر به مشتریان عرضه کنند. گرچه ممکن است این موارد بسیار عادی بهنظر برسند، ولی شرکتهای اسپانیایی با کمک آنها توانستند به غولهای جهانی تبدیل شون