گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود: غلبه بر حواس‌پرتی دیجیتال

گزيده مديريت 169
Larry Rosen/ Alexandra Samuel
 
نوشته: لری روزن و الکساندرا ساموئل 
 
 ترجمه: سعیده رجائی‌ هرندی

امروزه بسیاری از افراد به رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند به‌عنوان بخش ضروری شخصی و حرفه‌ای توجه می‌کنند. اما آن‌ها می‌توانند خطرناک نیز باشند: پژوهش نشان می‌دهد صرف زمان بسیار زیاد در ایمیل و رسانه‌های اجتماعی، بهره‌وری و مشارکت شما را در منزل و محل کار کاهش می‌دهد.

از این رو، چگونه می‌توانید از افزون‌باری دیجیتال اجتناب کنید؟ در این مقاله، دو متخصص، استراتژی‌های بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند. لری راسن، روانشناس، از کناره‌گیری از فناوری به‌منظور تمرکز دوباره طرفداری می‌کند. توصیه او: زمانی را که شما با دستگاه‌های خود سپری می‌کنید، با استفاده از فنون رفتاری برای جداکردن تدریجی خود محدود کنید. هنگامی که از فناوری استفاده میکنید، به‌صورت دوره‌ای برای ورزش، تفکر یا در غیر این‌صورت برای تجدید قوا استراحت کنید. قبل از زمان خواب هم از فعالیت‌های روی نمایشگر خودداری کنید تا اطمینان حاصل شود استراحت مناسبی خواهید داشت.

الکساندرا ساموئل، پیشگام در مشارکت الکترونیک، رویه مخالفی را پیشنهاد میکند: فناوری را بپذیرید و از ابزارهای دیجیتال هوشمندانه‌تر استفاده کنید تا حجم زیاد اطلاعات را مدیریت کنید. او فیلتر ایمیل و استفاده از برنامه‌های خبرخوان برای سفارشی‌کردن جریان مقالات و بلاگ‌های دریافتی ‌پیشنهاد می‌کند. هم‌چنین می‌توانید پست‌گذاری‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را خودکار کنید.

رویکردهای نویسندگان مقابله جمع‌ناشدنی نیستند. در واقع، ترکیب آن‌ها ممکن است بهترین راه برای مبارزه با حواس‌پرتی‌های دیجیتال باشد.

انصراف از نظر