گروه محصولات

عنوان مقاله: عملكرد برتر : پنج استراتژي براي موفقيت در كار پاره وقت

گزيده مديريت 12

By Vivien Corwin / Thomas B. Laurence / Peter J. Frost

نوشته: ویوین کوروین و توماس لارنس و پیتر فروست

ترجمه: دکتر منوچهر نجمی

تقريباً از هر ده نفر متخصص، يك نفر به صورت پاره‌وقت كار مي‌كند. اما در اكثر مواقع، كار پاره‌وقت همان قدر كه مشكلات را حل مي‌كند، مشكل‌آفرين نيز هست. در بهترين حالت، افراد پاره‌وقت بيشتر از آنچه كه قصد كرده بودند، كار مي‌كنند. در بدترين حالت، آنها اهميت نقش خود در سازمان را به تدريج، اما در نهايت رنگ‌باخته مي‌بينند.

 دو نسل با اين ترتيبات دست‌وپنجه نرم كرده‌اند و امروز، بعضي از متخصصان راه‌هايي پيدا كرده‌اند تا بر اين چالش‌ها با كسب نتايج درخشان غلبه كنند. بر اساس تحقيقات دوساله انجام شده در مورد مهندسان، تحليلگران مالي، متخصصان تكنولوژي اطلاعات و مشاوران پاره‌وقت، نويسنده پنج استراتژي ارائه مي‌كند كه توسط افراد پاره‌وقت موفق به كار گرفته شده است تا اين وضعيت ويژه براي آنها و سازمان مفيد باشد.
 براي شروع، متخصصان پاره‌وقت موفق زحماتي را متحمل مي‌شوند تا اولويت‌هاي كار و زندگي، زمانبندي‌ها و برنامه‌هاي خود را براي سازمان شفاف كنند. دوم، آنها مورد كسب‌وكار را براي توافق انجام شده اعلام مي‌كنند و توجه دارند كه نشان دهند اين توافق آسيبي به كسب‌وكار نرسانده و حتي ممكن است نتايج مثبتي داشته باشد. سوم، آنها اصولي را برقرار مي‌سازند كه وقت آنها به هنگام كار محفوظ بماند و قواعدي را برقرار مي‌سازند كه وقت آنها در خانه محفوظ بماند. چهارم، آنها افراد برجسته‌اي را در رده مديريت ارشد پرورش مي‌دهند كه نه تنها از ايشان در مقابل بدبينان حمايت مي‌كنند، بلكه از توافقات آنها در سطوح بالا و پايين پشتيباني مي‌كنند. در آخر نيز آنها با ملايمت، اما قاطعانه به همكاران خود يادآوري مي‌شوند كه علي‌رغم وضعيت پاره‌وقت، آنها همچنان از بازيگران اصلي سازمان هستند كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت.
 اتخاذ توامان اين استراتژي‌ها، نه تنها كمك مي‌كند كه فرد پاره‌وقت با سازمان به توافق برسد، بلكه كمك مي‌كند تا خود سازمان نيز پذيرش بيشتري در مواقع نياز نسبت به كار پاره‌وقت داشته باشد.

 

انصراف از نظر